اسامی ۲۲ عضو هیات داوران جشنواره ساندنس که برندگان امسال را تعیین می‌کنند، اعلام شد.

جشنواره فیلم ساندنس

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت: هیات داوران جشنواره فیلم ساندنس که اسامی برندگان این دوره را در مراسمی دیجیتال که ۲ فوریه (۱۴ بهمن) برگزار می‌شود معرفی می‌کنند، شناخته شدند.

در میان هیات داوران سینتیا اریوو بازیگر و خواننده بریتانیایی و دانیلا وگا بازیگر شیلیایی جا دارند. کیت و لورا مولاوی ۲ خواهر طراح-فیلمساز نیز از اعضای هیات داوران ۲۲ نفره امسال هستند.

این جشنواره امسال در ۶ بخش اسامی هیات داورانش را اعلام کرد. امسال مانند سال پیش تماشاگران جشنواره در نقش اهدا کنندگان جایزه مخاطبان به بررسی بهترین فیلم می‌پردازند.

اعضای داوران در بخش رقابتی آثار آمریکایی شامل جولی دش فیلمساز، سینتیا اریوو برنده جایزه تونی و گرمی و هانا یاناگیارا نویسنده هستند.

بخش مستند آمریکایی را اشلی کلارک مدیر هنری، جاشوآ اوپنهایمر فیلمساز نامزد اسکار و لانا ویلسون کارگردان برنده امی داوری می‌کنند.

هیات داوران سینمای جهان شامل زینب آتاکان تهیه‌کننده از استانبول، ایزاک جولین فیلمساز و دانیلا وگا بازیگر شیلیایی است.

کیم لانگینیتو مستندساز بریتانیایی، محمد سعید اوما مدیر اجرایی «مستند آفریقا» و ژان تسین سردبیر، تهیه کننده و مشاور فیلم مستند هیات داوران بخش سینمای مستند جهان خواهند بود.

خواهران مولاوی داوران بخش «نکست» هستند و در بخش فیلم کوتاه رائول کاستیلو بازیگر تئاتر و تلویزیون، تاکیتا دین هنرمند تجسمی و اینگه دو لوو برنامه‌ریز هیات داوران را تشکیل می‌دهند.

تعیین برنده جایزه فیلم بلند آلفرد پی.اسلوان را نیز جوی بولاموینی، آنیش چاگانتی نویسنده و کارگردان، ماندی هالفورد دانشیار شیمی، لیدیا دین پیلچر کارگردان و تهیه‌کننده و لینا وورما تهیه کننده سوییسی برعهده دارند.

کیم یوتانی مدیر برنامه‌های جشنواره از این گروه به عنوان چهره‌هایی یاد کرد که هر یک در زمینه‌های فردی موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند و می‌توانند دیدگاه‌های منحصر به فرد خود را در روند تحلیل و ارزیابی فیلم‌ها نیز ارایه کنند.

جشنواره ساندنس که هم از فیلم‌های بلند و هم کوتاه در ۲ بخش آمریکا و جهان تجلیل می‌کند به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. امکان تماشای فیلم‌هایی که در انتها برنده جایزه شوند یک روز پس از مراسم اهدای جوایز به صورت آنلاین ممکن خواهد بود.

کد خبر 580989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha