مسئول تیم نظارت بر آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه پنجم تا پایان هفته انجام می‌شود، مرحله دوم این کارآزمایی را قبل از سال جدید آغاز می‌کنیم.

تزریق واکسن ایرانی کرونا به چهارمین داوطلب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وضعیت داوطلبان واکسن ایرانی کرونا خوب است. همچنین داوطلبانی که به آنها دوز دوم تزریق شده وضعیت خوبی دارند.

به گفته وی، هر عارضه‌ای که وجود داشته باشد همچون درد محل تزریق و... را ثبت می‌کنیم؛ در کل عارضه جدی از واکسن تاکنون اتفاق نیافتاده است.

مسئول تیم نظارت بر آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا در خصوص تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه پنجم ۱۴ نفره گفت: این هفته اجازه داریم ۱۴ نفر دیگر را وارد مطالعه کنیم و این‌گونه تا پایان هفته به ۳۵ نفر واکسن ایرانی کرونا تزریق شده است.

وی با بیان این‌که بعد از این گروه پنجم، داده‌ها را به کمیته اخلاق سازمان غذا و دارو ارائه می‌کنیم، افزود: تا بعد از آن گروه ششم (آخر) نیز وارد مطالعه شوند.

حسینی با بیان این‌که انتظار داریم تا دهم اسفند مرحله اول مطالعه بالینی این واکسن تمام شود، توضیح داد: بعد از آن پروتکلی برای مرحله دوم تدوین و تقدیم سازمان غذا و دارو می‌شود.

مسئول تیم نظارت بر آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا گفت: امیدواریم تا قبل از سال جدید، مطالعه فاز بعدی را شروع کنیم.
 

کد خبر 580914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha