معاون کل وزارت بهداشت گفت: همچنان نگران هستیم که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری، موجبات شدت گرفتن بیماری کرونا را فراهم کند.

ايرج حريرچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: همچنان نگرانیم که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری، موجبات شدت گرفتن بیماری را فراهم کند. چراکه مواردی از ویروس جهش‌یافته در برخی نقاط دنیا مشاهده شده و باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که از ورود این ویروس جلوگیری کنیم.

حریرچی ادامه داد: مهمترین بسترهای نگرانی در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج، حمل و نقل عمومی است. چراکه امکانات و ظرفیت لازم در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار ما از مردم در این شرایط این است که خروج از منزل را به حداقل برسانند، ترددها در این برهه از سال نسبت به سال قبل تنها ۵ درصد کاهش یافته است.

حریرچی گفت: هیچ یک از استان های کشور در شرایط قرمز نیستند، ۱۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند ولی در برخی از استان ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده و در ۲ استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در بین افراد هفت تا ۱۸ سال یافت شده است.

کد خبر 580752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha