رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: گذر فرهنگ و هنر قزوین با هدف حمایت از اقتصاد هنر و فرهنگ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدیه سادات قافله‌باشی افزود: دوره پنجم شورای شهر قزوین در همان سال اول فعالیت خود به دنبال ایجاد محلی مخصوص فرهنگ و هنر بود، همچنین تأسیس گذر فرهنگ و هنر برای اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری و به‌تبع آن اقتصاد هنر که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

وی افزود: طی چند سال گذشته این موضوع دوبار در کمیسیون فرهنگی مطرح و جلسه‌های آن برگزار شد اما به علت تغییرات مدیران ارشد در سطح استان و تغییر مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان محقق نشد، هفته گذشته جلسه‌ای مبنی بر بررسی تأسیس گذر فرهنگ و هنر در قزوین برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قزوین اظهار کرد: در نهایت تصمیم برآن شد که گذر فرهنگ و هنر تأسیس و غرفه‌هایی در اختیار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری قرار بگیرد، پیش‌بینی می‌شود که هفت رشته فرهنگی و هنری که محصولات قابل‌عرضه برای شهروندان دارند و شهروندان به‌صورت مستقیم می‌خواهند محصولات آن‌ها را تهیه کنند در این گذر جانمایی شوند، همچنین غرفه‌ها تجهیز و به‌صورت مستقل در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری بر مبنای واگذاری در آینده اتخاذ می‌شود و هم‌اکنون مسائل سخت‌افزاری موردتوجه قرار می‌گیرد. اگرچه بهتر بود که گذر یا خیابانی برای این کار در نظر گرفته شود اما معبری با بافت جمعیتی مناسب، تردد خوب و امنیت برای این گذر در قزوین وجود ندارد.

قافله‌باشی بیان کرد: تصمیم گرفتیم در بوستان مشاهیر که رو به روی شهرداری مرکز قرار دارد این گذر را تأسیس کنیم، این بوستان در نزدیکی مراکز تجاری پر رفت‌وآمد شهر قرار دارد و خانه‌ هنرمندان و سردیس‌های هنرمندان و مشاهیر قزوین نیز در این بوستان واقع‌ شده است.

وی عنوان کرد: تصمیم داریم بوستان مشاهیر را به بوستانی تبدیل کنیم که همه نیازهای هنرمندان شهر را در بربگیرد و به‌عنوان گذر فرهنگ و هنر به بهره‌برداری برسد، اگرچه نمی‌توان نام گذر را بر آن گذاشت اما می‌تواند نیازهای فرهنگ و هنر شهر را برطرف کند،

این عضو شورا افزود: بعد از مصوبه کمیسیون از محوطه المان میدان مینودر نیز بازدید کردیم، آن فضا این قابلیت را دارد که تجهیز شده تا آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در آنجا به نمایش گذاشته شود، درواقع این بضاعت را دارد که به‌ نمایشگاه دائمی هنرهای معاصر تبدیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: تجهیز این غرفه‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفته است؛ در محوطه میدان مینودر ۶ تا ۸ غرفه است که بازسازی و بازطراحی شده و طراحی آن با فضای هنر نزدیک است، امیدواریم بتوانیم با ایجاد این موزه بخشی از نیازهای اقتصادی فرهنگی و هنری را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در پایان بیان کرد: با قول مساعد مجموعه مدیریت شهری و با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد امیدواریم در اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ بتوانیم این گذر را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 580735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha