مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

نخستین دوره جام ستارگان جوان فوتوالی ایران (یادبود شهدای مدافع سلامت) پس از ۲ روز عصر جمعه سوم بهمن با قهرمانی تیم مقاومت گلساپوش یزد در مهریز پایان یافت.

تیم گلساپوش یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در پایان این رقابت‌ها که با رعایت نکات بهداشتی و بدون حضور تماشاگران در سالن سرپوشیده ورزش‌های ساحلی مهریز برگزار شد، تیم دانشگاه پیام نور این شهرستان دوم شد و بوشهر در مکان سوم قرار گرفت.

این رقابت‌ها زیر نظر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی به صورت دوره‌ای و مجتمع به میزبانی هیات فوتوالی استان یزد با حضور تیم‌های دانشگاه پیام نور مهریز، هیات ورزش روستایی اصفهان، گلستان، خوزستان، مقاومت گلساپوش یزد، بوشهر، زنجان و شهدای گمنام خراسان جنوبی برگزار شد.

 تیم ملی فوتوالی ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ تایلند برای اولین بار نایب‌قهرمان جهان شد. فوتوالی از ادغام دو رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شد که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتی متر با حضور دو بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود. بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد و حدود ۴۰۰ نفر در رشته فوتوالی استان فعالیت دارند.

کد خبر 580622

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha