مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون فارس در جلسه ۲۹ دی ۹۹ شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

منطقه اقتصادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۷ هکتار است که با تصویب طرح جامع آن، می‌تواند با توجه به نزدیکی به بندرها در توسعه محصولات صادرات محور این شهرستان، نقش بسزایی داشته باشد.

احد فتوحی افزود: با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون دیگر نیاز نیست صادرکنندگان بخواهند از گمرک شیراز محصولات خود را صادر کنند. واحدهای صنعتی که قصد تولید و صادرات دارند در منطقه ویژه اقتصادی کازرون حضور پیدا می کنند که این موضوع هم در ایجاد اشتغال و هم در توسعه صادرات موثر است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی کازرون واحدهای صنعتی که قصد صادرات دارند در این منطقه مستقر می‌شوند و تولید و صادرات خود را از منطقه ویژه اقتصادی کازرون خواهند داشت.

فتوحی افزود: همه قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که توسط دولت و مجلس تصویب شده مشمول منطقه ویژه اقتصادی کازرون خواهد شد و واحدهای مستقر در این منطقه از مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند.

ایجاد اشتغال در کازرون با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این زمینه گفت: قطعا مناطق ویژه اقتصادی مزیت‌های اقتصادی به همراه دارند که واحدهای مستقر در این مناطق تا ۱۳ سال از پرداخت عوارض معاف هستند و این معافیت کمک بزرگی به واحدهای تولیدی نوپا می‌کند.

‌ظفر افشون ادامه داد: با توجه به قدمت کازرون و صنایعی که در این شهرستان مستقر هستند و نیاز آن‌ها به مواد اولیه و نیروی ماهر، راهاندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان می‌تواند زمینه اشتغال بسیار خوبی ایجاد کند.

تاثیر منطقه ویژه اقتصادی در توسعه کازرون

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه کازرون نیز با اشاره به تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بیان کرد: راه‌اندازی این منطقه اقتصادی در کازرون می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه شهرستان داشته باشد.

علی مظفری افزود: منطقه ویژه اقتصادی کازرون ظرفیتی است که می‌تواند اشتغال پایدار را در شهرستان ایجاد کند. در حال رایزنی با تهران هستیم تا سریعتر روند راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون را دنبال کنیم.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 580598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha