بوریس جانسون، نخست‌ وزیر انگلیس هشدار داد که گونه واگیرتر ویروس کرونا که در ابتدا در این کشور شناسایی شد، ممکن است است از ویروس اصلی مرگبارتر باشد.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای‌نیوز بوریس جانسون در یک کنفرانس خبری در مقر نخست‌وزیری این کشور در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ گفت: «شواهدی وجود دارد که گونه جدید ویروس ممکن است با میزان بالاتری از خطر مرگ‌ومیر همراهی داشته باشد.»

جانسون افزود: «همه شواهد موجود نشان می‌دهند که واکسن‌های فعلی هم بر ضد ویروس قدیمی کرونا و هم بر ضد این گونه جدید موثر باقی می‌مانند.»

سر پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس نیز گفت این گونه جدید از هر ۱۰۰۰ نفر ۶۰  نفر را دچار عفونت می‌کند و از این تعداد ۱۰ نفر می‌میرند.

او افزود داده‌های فعلی نشان می‌دهند که از هر ۱۰۰۰ نفر در گروه سنی مشابه که به گونه جدید ویروس مبتلا می‌شوند، ۱۳ تا ۱۴ نفر می‌میرند.

والانس همچنین گفت درباره اثربخش  بودن واکسن‌های موجود در برابر گونه‌های جدید دیگر ویروس کرونا که در کشورهای دیگر به جز انگلیس یافته شده‌اند، قطعیت کمتری وجود دارد.

او گفت:‌«ما بیشتر نگران ویژگی‌های معینی در این گونه‌های جدید هستیم که ممکن است باعث حساسیت کمتر آنها به واکسن‌ها شوند.

تصور می‌شود گونه جدید انگلیسی ویروس کرونا که ابتدا در شهر کنت در این کشور یافت شد،۷۰ درصد واگیرتر از گونه اصلی ویروس باشد.

انگلیس  و اسکاتلند برای جلوگیری از بدتر شدن شیوع کرونا ناشی از گونه جدید ویروس که باعث شمار زیادی عفونت ماهانه و مرگ‌های ناشی از آن شده است، از ۴ ژانویه  محدودیت‌های جدیدی را اعلام کرده‌اند.

کد خبر 580576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha