جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

مستند سینمایی «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی در تالار مهر آبادان به نمایش درآمد.

کیارستمی و عصای گمشده

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از روابط عمومی پروژه نوشت: فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است، اول بهمن در آبادان نمایش داده شد.

عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران به سینمادوستان و هنرجویان آبادان و خرمشهر قول داده بود تا به بهانه برگزاری جشنواره فیلم «اروند»، کارگاه آموزش فیلمسازی برگزار کند اما در آن دوران این کار میسر نشد تا با نمایش فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» در تالار مهر آبادان این فیلمساز سینمای ایران به نوعی دیگر به عهد خود وفا کند.

بهروز نشان تهیه کننده فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» در نشست نقد و بررسی این فیلم گفت: قبل از درگذشت کیارستمی طی قراری که با او گذاشته بودیم بنا بود همزمان با برگزاری جشنواره فیلم «اروند» کارگاه آموزشی در این شهر برپا کند اما متاسفانه با درگذشت وی این امکان و فرصت ارزشمند برای سینمادوستان آبادانی فراهم نشد ولی با نمایش این فیلم در آبادان و با توجه به استقبال گسترده از آن فکر می کنم این مهم به انجام رسیده است و آبادانی های علاقه مند به سینما و کیارستمی برشی از شیوه تدریس سینمای او را دیدند.

وی اظهار کرد: آن زمان قرار بود عباس کیارستمی در کنار اصغر فرهادی و محمود کلاری کارگاه هایی را برگزار کنند که متاسفانه بدون حضور استاد کیارستمی کلاس های درس برپا شد. اما او قول یک دوره برگزاری کلاس را داد.

نشان ادامه داد: آبادان فیلمسازان بزرگی همچون امیر نادری، ناصر تقوای و ادبایی مانند نجف دریابندری و صفدر تقی زاده را در دل خود تربیت کرده است و به نظر می رسد پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این شهر به توسعه هنری آن گره خورده است.

در ادامه این نشست محمودرضا ثانی کارگردان این مستند با ابراز خوشحالی از اکران این فیلم در آبادان گفت: همزمان با اهدای نشان ابن عربی در اسپانیا که خود برگزاری آن را برعهده داشتم، قرار شد که کیارستمی به آن کشور سفر کند و کارگاه هایی را نیز برگزار کند. بر همین اساس، ٣۵ دانشجو از سراسر دنیا از میان ۴٠٠ نفر پذیرفته شدند تا در این کلاس ها شرکت کنند. من همراه کیارستمی بودم و از آنجایی که مستندساز هستم همیشه دوربینی در اختیارم بود و او سوال کرد که چرا فیلم نمی‌گیری؟ اینجا بود که متوجه شدم اجازه دارم تا تصویربرداری کنم.

ثانی ادامه داد: پس از سفرهای طولانی و برگزاری کلاس های درس مختلف، کیارستمی از من خواست تا این تصاویر را تدوین کنم. چرا که خیلی ها دوست دارند در کلاس های درس شرکت کنند اما این امکان میسر نمی شود. من همانجا شروع کردم به تدوین اما با بیماری استاد و سپس از دست دادن ایشان انگیزه این کار از بین رفت تا بهروز نشان از من خواست که این کار را انجام دهیم و خواسته عباس کیارستمی به انجام برسد.

این مستندساز آبادانی یادآور شد: این فیلم در جشنواره های متعدد حضور داشته و موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است و فیلمی است که تاریخ مصرف ندارد. خیلی خوشحالم که این فیلم در آبادان به نمایش در آمد و مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 580555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha