جنجال اخیر بر سر کلاه گیس با یک توئیت آغاز شد. چندی پیش حسین شمقدری فرزند جواد شمقدری کارگردان سریال «روزهای ابدی» که این شب‌ها با پرداختن به مقطعی از انقلاب از شبکه یک سیما پخش می‌شود به کلاه گیس‌های به کار برده شده در این سریال اشاره کرد.

روزهای ابدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،  توئیت فرزند شمقدری چنین بود: «بعد از انقلاب، کارگردانان باید زنان را با روسری نشون می‌دادند، حتی در خانه! همون موقع مساله رو با امام مطرح می‌کنند، شنیده شده پیشنهادی میاد که از کلاه‌گیس استفاده کنید. ‌حالا جواد شمقدری (پدرم) در سریال «روزهای ابدی» از این راهکار استفاده می‌کنند»

این توئیت اما باعث شد بحث توقیف فیلم سینمایی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری به دلیل استفاده از همین کلاه گیس‌ها داغ شود و بازتاب مختلفی در توئیتر و رسانه‌های رسمی پیدا کرد که اگر کلاه گیس اشکالی ندارد چرا فیلم «کاناپه» همچنان در توقیف است؛ فیلمی که از سال ۹۵ تاکنون حدود چهار سال است که هنوز رنگ اکران ندیده است.

این بحث البته پیش از این یک بار دیگر و در زمان پخش سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار پیش کشیده شد. البته ماجرای استفاده از کلاه گیس در خود تلویزیون هم با حاشیه‌هایی همراه بوده است و هر بار سریالی از این کلاه گیس‌ها استفاده کرده است با ممیزی‌هایی مواجه شده است. مثل سریال «نفس» ساخته جلیل سامان که چند سال پیش پخش شد و یا سریال‌های قدیمی‌تری چون «سربداران» ساخته محمدعلی نجفی.

ادامه این بحث این هفته به تلویزیون رسید و در این مدیوم بازتاب پیدا کرد و برنامه «شب‌های هنر» در اقدامی جالب توجه از کیانوش عیاری کارگردان «کاناپه» که به تازگی تولید سریال «۸۷ متر» را هم برای شبکه یک به پایان برده است دعوت کرد. عیاری در این گفتگو که بخشی از آن هم به ماجرای کلاه گیس و سریال شمقدری می‌رسد واکنشی همدلانه نشان داد و بیان کرد: «این روزها صحبت‌هایی است درباره سریال «روزهای ابدی» آقای شمقدری و مقایسه با فیلم من که من از این فضا به اینجا رسیدم که خوشحالم که آقای شمقدری این کار را کرد و با هر تعریفی، کاری که آقای شمقدری کرد یک گام رو به جلوست»

کد خبر 580512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha