وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

سعید نمکی - کرونای انگلیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس اظهار داشت: رابطه تنگاتنگی بین رعایت پروتکل ها و پیروزی بر بیماری کرونا و رعایت نشدن پروتکل‌ها و شکست در برابر  این غول سنگینی است که با زجر و شکنجه کادر درمان بدست آمده است و لذا فعالان نظام سلامت زمانی که فوج سفرها به هرمزگان را می‌بینند نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم خسته شده و نیازمند مسافرت اند و کاسب‌ها به درآمد و بهبود شرایط اقتصادی نیاز دارند بنابراین اگر هرچه زودتر بتوانیم بیماری را مهار و کنترل کنیم خدمت بیشتری به گردش چرخ های اقتصاد ملی و آرامش روانی جامعه کرده‌ایم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر همه رستوران‌ها باز باشند اما قتل عام ناشی از بیماری کرونا وجود داشته باشد کسی پا به رستوران نمی‌گذارد.

دکتر نمکی افزود: علاوه بر سفرها شاهد برگزاری برخی مراسم‌ها بودیم که برگزاری آن‌ها با پروتکل‌های کنترل و مقابله با بیماری کرونا همخوانی نداشت.

وی بیان داشت: ایران بیش از ۱۰ کشور اروپایی وسعت اقلیم و تنوع ژنتیکی بسیاری دارد که اگر این ویروس در ژن مختلف بچرخد آثار مختلفی برجای می‌گذارد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر همکاران ما هوشمندانه با این ویروس مقابله نمی‌کردند آتش این بیماری تمام شمال کشور را فرا می‌گرفت.

دکتر نمکی اشاره کرد: ۱۰ شهر قرمز در مازندران در حال نارنجی شدن هستند که این حاصل هوشمندی نظام سلامت و کسانی است که به ما در این مسیر کمک می‌کنند.

وی گفت: اتفاق بزرگی رقم خورد و در روزهایی که مردم کشورهای قدرتمند براثر بیماری کرونا قتل عام می‌شدند و مرگ های بالا را در کشورهای آمریکا و آلمان شاهد بودیم جمهوری اسلامی ایران به مرگ حدود ۸۰ نفر رسید.

به گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمهوری اسلامی ایران با دست‌های بسته در این اقیانوس بسته شنا کرد و با وجود محدودیت های توانست مسیر خود را ادامه دهد.

کد خبر 580473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha