سنای آمریکا با ۸۴ رای موافق و هشت رای مخالف شایستگی ایوریل هینز را تایید کرد تا او نخستین زن لقب بگیرد که مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده می‌شود.

ایوریل هینز مدیر اطلاعات ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، هینز ۵۱ ساله که در دولت باراک اوباما معاون رئیس سازمان سیا بود و مسئولیت‌های ارشد اطلاعاتی داشت، نخستین مقام رسمی دولت جو بایدن است. سناتورهای آمریکایی با ۸۴ رای شایستگی او را برای مدیریت اطلاعات ملی تایید کردند و هر هشت رای منفی مربوط به سناتورهای جمهوریخواه بود.

هینز در اداره اطلاعات ملی جانشین جان رتکلیف می‌شود که یک چهره جمهوریخواه وفادار به دانلد ترامپ بود و بسیاری از کارشناسان او را فاقد تجربه لازم برای اداره امور امنیتی و اطلاعاتی دولت می‌دانستند. سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه در بررسی پیشینه هینز بیشتر او را ستایش کردند اما تد کروز، سناتور سرشناس به گزینه بایدن رای منفی داد.

هینز هم در نشست کمیته اطلاعات سنا خواستار گرفتن موضع تهاجمی از سوی ایالات متحده آمریکا علیه تهدیدهای تهاجمی چین شد. او بر افزایش هزینه حمله‌های سایبری هکرها به ویژه از سوی روسیه به بخش‌های دولتی و تجاری آمریکا تاکید کرد. هر چند روسیه بارها دخالت داشتن خود را در این حمله‌های سایبری رد کرده است.

کد خبر 580436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha