جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر در تدارک برگزاری در سومین سطح خود یعنی اکران مردمی است تا با ظرفیتی محدود پذیرای مخاطبان در تهران و بعضی دیگر از استان‌ها باشد.

فیلم فجر 39

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چند روز قبل حسین انتظامی - رییس سازمان سینمایی - ابراز امیدواری کرده بود تا با مهیا شدن شرایط کشور، سینماهای مردمی هم به جشنواره فیلم فجر اضافه شوند و روز گذشته، کیانوش جهانپور - رییس مرکزاطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - نیز با بیان اینکه «این انتظار که جشنواره مانند سال‌های قبل برگزار شود طبیعتا وجود ندارد»، گفت: اگرچه به واسطه محدودیت‌هایی که اعمال شده، شرایط مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا با نزدیک شدن به روزهای برگزاری جشنواره بهبود پیدا کرده است اما نکته مهم آن است که این موضوع وجهی شکننده دارد و این شکنندگی در اوضاع، این هشدار را باقی می‌گذارد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید صورت بگیرد لذا جشنواره امسال تفاوت عمده‌ای با کلیه ادوار گذشته خود دارد.  

وی در این راستا تاکید کرد: استدعایی که از مردم داریم آن است که در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت کنند و همزمان از این جشنواره و رویداد استفاده کافی را ببرند.  

بنظر می‌رسد اجازه برگزاری جشنواره در سطح سوم و برای حضور مردم فعلا به صورت شفاهای صادر شده و هفته آینده در صورت صدور مجوز کتبی برپایی بخش مردمی جشنواره قطعی می‌شود.

با این حال ستاد برگزاری جشنواره همانند آنچه برای سطح دوم یعنی حضور اصحاب رسانه و منتقدان پیش‌بینی کرده بود، مقدماتی را برای حضور احتمالی مردم هم تدارک دیده است و گویا سینماهای زیادی متقاضی شرکت در اکران مردمی جشنواره هستند. از جمله حوزه هنری که به طور رسمی در این باره اعلام آمادگی کرده و حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر را در دو هفته اخیر و پس از بازگشایی ۴۰ سالن سینما گواه این دانسته که می‌توان در راستای ماهیت اصلی جشنواره فجر مطابق با استانداردهای بهداشتی میزبان مخاطبان بود.

البته در دو هفته گذشته سینماها با ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی شدند ولی به نظر می‌رسد در جشنواره فجر با ظرفیتی کمتر از ۵۰ درصد امکان حضور مردم علاقه‌مند به شرکت در جشنواره مهیا شود. ضمن اینکه در صورت صدور مجوز برای برپایی بخش مردمی در تهران، در استان‌هایی که سینماها شرایط بازگشایی داشته‌اند نیز جشنواره برگزار خواهد شد.

به این ترتیب پس از گمانه‌زنی‌های متعدد برای چگونگی برگزاری جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر دراین سال کرونایی، این رویداد در هر سه سطح پیش‌بینی شده برگزار می‌شود و جای طرح پرسش‌هایی وجود دارد از جمله اینکه آیا مردم با توجه به شرایط فعلی، از فیلم‌های جشنواره فجر استقبال می‌کنند؟ آیا راهی برای کنترل افرادی که در جشنواره بلیت دارند پیش‌بینی شده است؟ با توجه به اینکه جشنواره فجر همواره علاقه‌مندان و مخاطبان خاص خود را داشته، در صورت ازدحام احتمالی کسانی که موفق به خرید بلیت نشده‌اند چه اقدامی برای کنترل شرایط انجام خواهد شد؟

کد خبر 580332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha