طرح پزشک خانواده امسال برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.

پزشك خانواده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه براین اساس خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان از طرح پزشک خانواده بهره مند می‌شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون۳۰۰ هزار نفر در استان کردستان از بیمه رایگان سلامت (بیمه همگانی) برخوردار هستند.

انور اسماعیلی افزود:در راستای اجرای این طرح پیش‌بینی شده هرسه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار گیرند، اضافه کرد: پزشکانی که در این طرح قرار می‌گیرند، دوره‌های آموزشی لازم را به‌صورت آنلاین می‌گذرانند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه  افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزداروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص  دریافت کنند، اضافه کرد: هم‌اکنون اجرای این طرح در استان در مرحله ثبت‌نام پزشکان و جمع‌آوری اطلاعات آنان قرار دارد و براساس برنامه زمان بندی ماه آینده(بهمن) اجرای آن کلید می‌خورد.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

کد خبر 580279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha