مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشی تا روز جمعه ۳ بهمن در کشور فعال خواهد بود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: طی امروز چهارشنبه ۱ بهمن در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، قزوین، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی و از اوایل شب در برخی نقاط استان‌های تهران و البرز و بعد از ظهر با نفوذ توده هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران بارش برف، باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فردا گستره فعالیت سامانه بارشی کل دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، شرق سواحل و برخی از مناطق مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد، گفت: از بعد ازظهر این روز بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و وزش باد و کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز جمعه در شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. همچنین از روز چهارشنبه تا جمعه دما در بیشتر مناطق کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی افزود: بیشترین مقدار کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد، در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد و در غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی امروز و فردا دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است، گفت: وزش باد شدید نیز طی فردا در سطح کشور به‌ویژه در نیمه شرقی رخ می‌دهد و طی جمعه نیز در شرق و جنوب شرق تداوم دارد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر منطقه کشور آسمان صاف و هوای سرد ماندگار است همچنین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 580242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha