بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در حالی یک سوم خود را پشت سر گذاشت که میانگین گلزنی در این مسابقات بسیار پایین و کمتر از استانداردهای جهانی است و تساوی‌های بدون گل تیم‌ها که لیگ برتر کشور را از جذابیت فوتبالی دور کرده است.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر هفته یازدهم خود را پشت سر گذاشت و تیم‌های حاضر در این مسابقات برای هفته دوازدهم آماده می‌شوند. با احتساب دو دیدار معوقه، تاکنون ۸۶ بازی در این مسابقات برگزار شده که در این تعداد مسابقه، تنها ۱۶۹ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است. این میزان از میانگین‌های جهانی پایین‌تر است.

استقلال صدرنشین مسابقات ۱۶ گل در ۱۱ بازی زده، اما این تیم دارای بهترین خط حمله نیست. سپاهان اصفهان تیم سوم جدول با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارد یعنی به ازای هر بازی، تنها ۱/۵۴ گل به ثمر رسانده است. استقلال که در صدر جدول قرار دارد، به ازای هر بازی ۱/۴۵ گل زده است. این آمار نشان می‌دهد بهترین تیم‌های تهاجمی لیگ برتر به معدل هر بازی ۲ گل هم نرسیده‌اند. در ۸۶ بازی انجام شده در ۱۱ هفته گذشته از لیگ برتر، ۱۴ بازی بدون گل بوده که این آماری نسبتاً بالا به نظر می‌رسد. در هفته هفتم رقابت‌ها ۳ بازی بدون گل به پایان رسید که این بیشترین تساوی صفر-صفر در یک هفته از مسابقات بود و در هفته‌های دوم، هشتم و دهم هیچ بازی بدون گل به پایان نرسید.

۱۴ تیم از ۱۶ تیم لیگ برتر طعم تساوی‌های بدون گل را چشیده‌اند و تنها دو تیم صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران هستند که در تساوی‌های بدون گل لیگ سهمی نداشته‌اند. آلومینیوم اراک با ۴ تساوی بدون گل بیشتری سهم را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد و بعد از آن نیز سایپا، پرسپولیس و تراکتور با تساوی بدون گل در رده بعدی هستند. نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان، فولاد، پیکان و استقلال هر کدام ۲ و ۵ تیم ماشین سازی، ذوب آهن، سپاهان، شهر خودرو و گل گهر یک بار در تساوی‌های بدون گل حضور داشته‌اند. نتیجه تساوی بدون گل با ۲۰ بار تکرار در ۱۱ هفته ابتدایی مسابقات پر تکرارترین نتیجه در لیگ ایران بوده و بعد از آن تساوی یک-یک با ۱۶ بار تکرار و پیروزی ۲ بر یک با ۱۲ بار تکرار قرار دارند. همچنین ۶ بازی نیز با نتیجه ۲ بر صفر به اتمام رسیده و این نشان می‌دهد در ۵۲ بازی از ۸۶ بازی انجام شده، ۳ یا کمتر از ۳ گل در هر بازی به ثمر رسیده است که این آمار پایینی به حساب می‌آید.

پرگل‌ترین بازی‌های انجام شده در این مسابقات دیدار بین دو تیم سپاهان و ماشین سازی بود که به لطف ۵ پنالتی گرفته شده، مسابقه دو تیم با تساوی ۳-۳ به پایان رسید. بعد از آن نیز دیدار آلومینیوم و ماشین سازی که با نتیجه ۴ بر یک به سود تیم اراکی به پایان رسید، دومین دیدار پرگل مسابقات است.بهترین پیروزی هم تاکنون نصیب تیم سپاهان شده است. طلایی‌پوشان اصفهان در هفته ششم توانستند نساجی را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند که این بهترین نتیجه کسب شده تا امروز است. هفته هشتم مسابقات لیگ برتر با رد و بدل شدن ۲۰ گل، پرگل‌ترین هفته مسابقات است و دو هفته سوم و چهارم با تنها ۹ گل، کم‌گل‌ترین هفته مسابقات لیگ برتر است.

کد خبر 580228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha