حواشی دیدار پرسپولیس و فولاد همچنان ادامه دارد. اما یک ادعای عجیب در خصوص رفتار نیمکت فولاد و البته مشخصا جواد نکونام مطرح شده که در نوع خودش منحصر به فرد است.

نكونام

به گزارش همشهری آنلاین بازی پرسپولیس – فولاد پر از حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب بود. اتفاقات و جنجال‌هایی که با سوت اشتباه محمدحسین زاهدی‌فر مبنی بر اعلام پنالتی به سود فولاد شروع شد اما پیش زمینه قبلی داشت. اتفاقاتی که تا بعد از سوت پایان، نشست خبری و حتی فردای بازی هم ادامه داشت.

ساعاتی بعد از پایان بازی باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در خصوص اتفاقات بازی فولاد داد. در این بیانیه آمده بود با توجه به اشتباهات مکرر داوری علیه این تیم، پرسپولیس خواستار عدالت است ضمن اینکه از سازمان لیگ و ارکان فدراسیون تقاضا دارد نظارت بیشتری روی اتفاقات کنار زمین داشته باشند.

در این بیانیه آمده بود: «برخی تلاش دارند تا با استفاده از تاکتیک‌های نخ‌نما از جمله حمله به تیم داوری و توهین به مربیان تیم مقابل، در صدد کسب نتیجه باشند، این زیبنده فوتبال ایران نیست؛ هرچند با این تلاش‌ها نیز شکست‌شان قطعی است.»

دیروز صبح جعفر سمیعی هم در مصاحبه‌ای با اشاره به اشتباهات داوری که علیه این تیم رقم خورده، در بخشی از مصاحبه‌اش به درگیری‌های نیمکت‌نشینان دو تیم اشاره کرد: «انتظار ما این است که در جامعه فوتبال، به یکدیگر احترام بگذاریم، نه اینکه به دنبال جنگ و دعوا باشیم. مسائل مربوط به داوری و حواشی بازی با فولاد را تا آخر دنبال می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فرد یا افرادی به پرسپولیس توهین کنند یا زحمات تیم‌مان را با اشتباهات خود زیر سؤال ببرند. تا به حال در مورد هیچ موضوعی سکوت نکردیم و این بار هم در کمال آرامش و بدون اینکه دنبال بی‌احترامی به دیگران باشیم، این مباحث را از راه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.»

اما این پایان کار نبود چرا که باشگاه فولاد در جواب این حرف‌ها بیانیه تندی داد تا جدال دو باشگاه به اوج خود برسد.

فحاشی و تمسخر بازیکنان پرسپولیس

اما درگیری‌ها از کجا شروع شد؟روزنامه ایران ورزشی در این خصوص گزارش داده که «ماجراهای بعد از اعلام پنالتی علیه پرسپولیس را همه دیده‌اند و بیشتر اتفاقات در سایت‌های مختلف بازگو شده؛ اینکه نیمکت‌نشینان فولاد و در رأس آنها مهدی هاشمی‌نسب به حرفی که محمد عسگری آنالیزور پرسپولیس بعد از اعلام پنالتی زده، به او و یحیی حمله کرده‌اند. حملاتی که حتی بعد از سوت پایانی بازی هم ادامه داشت و مربیان فولاد در حالی که همچنان در حال فحاشی به آنالیزور پرسپولیس بودند، بالاخره صدای یحیی هم درآمد و به نکونام و همراهانش معترض شد که چرا فحاشی می‌کنید؟

اما واکنش آنالیزور پرسپولیس در واقع واکنشی بود به رفتار نیمکت‌نشینان فولاد که مثل برخی بازی‌های قبلی تیم‌شان سعی داشتند تیم داوری و تیم حریف را تحت تأثیر کارهای عجیب خود قرار دهند.

یکی از نیمکت‌نشین‌های پرسپولیس در بازی با فولاد می‌گوید: «شاید باورتان نشود اما نیمکت‌نشینان فولاد واقعاً شیطنت می‌کردند. جواد نکونام با اینکه کاپیتان تیم ملی بوده و در لالیگا بازی کرده وقتی سیامک نعمتی صاحب توپ می‌شد و توپ را از دست می‌داد، صدایی درمی‌آورد که برای تمسخر افراد به کار برده می‌شود. شاید باورتان نشود اما مربیان فولاد زیر لب فحش‌هایی می‌دادند که روحیه بازیکنان ما را به‌هم بریزند.»

 یکی دیگر از نیمکت‌نشینان پرسپولیس هم می‌گوید: «اینها حربه‌شان همین است. در چند بازی قبلی‌شان از جمله دیدار با استقلال، گل گهر و پیکان هم از این کارها کرده بودند تا داور و تیم حریف را تحت تأثیر قرار دهند و پوئن بگیرند. اصلاً شگردشان همین است. دیدید طوری اعتراض می‌کردند که انگار داور 6 تا پنالتی برای آنها نگرفته در حالی که این تیم ما بود که از داوری متضرر شده بود.»

سکوت مقابل حرف‌های هاشمی‌نسب

حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی به نیمکت‌های شلوغکار برخی تیم‌های لیگ برتری اشاره کرده و البته گفته بود منظورش تیم فولاد نیست اما همین حرف‌ها برای نکونام خوش نیامد. سرمربی فولاد برای انتقام از کادر فنی پرسپولیس، هاشمی‌نسب را جلو فرستاد تا با حرف‌های تندش از یحیی و دستیار اولش انتقام بگیرد. هاشمی‌نسب هم حساب کریم باقری را جدا کرد و به بقیه تاخت و آنها را متهم به مظلوم‌نمایی کرد و حتی گفت در چند بازی مثل بازی استقلال و ذوب‌آهن کادر فنی پرسپولیس کنار زمین شلوغکاری کرده!

دیروز همه منتظر واکنش مطهری و یحیی و حتی عسگری آنالیزور پرسپولیس به حرف‌های فولادی‌ها و اتفاقاتی که بین‌شان گذشته، بودند اما آنها سکوت کردند و مصاحبه نکردند تا همه چیز شبیه یک جنگ سرد پیش برود. البته بیانیه دو باشگاه همه چیز را در سطح جدال دو باشگاه پیش برد اما به نظر می‌رسد اگر فولادی‌ها بخواهند دوباره در این خصوص صحبت کنند و ادعایی در خصوص جو نیمکت پرسپولیس و خصوصیات نیمکت‌نشینانش داشته باشند، باید منتظر واکنش کادر فنی پرسپولیس هم باشیم.»

کد خبر 580190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha