چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
۰ نفر

یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص راه‌های ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، نکاتی را متذکر شد.

بخش آی سی یو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، شیرین افهمی، گفت: ارائه شماره تماس پزشک به بیمار برای اطلاع در صورت وجود مشکل، پیگیری و تماس با بیماران جراحی شده بعد از ترخیص از بیمارستان و استفاده از فضای مجازی برای پیگیری وضعیت بیماران بعد از عمل جراحی از جمله اقداماتی است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، تحلیل و استفاده از این آمارها حائز اهمیت است. اطلاعات باید تحلیل‌شده و در صورت نیاز مداخلاتی برای کاهش میزان عفونت بیمارستانی، طراحی و اجرا شود.

بخش‌های ICU پرخطرترین مکان برای عفونت‌های بیمارستانی است

افهمی اظهار داشت: ارزیابی عفونت بیمارستانی بهتر است بر اساس ریسک بیماران و واحدهای بیمارستان‌ها صورت گیرد. واحدهایی که کمتر با این موضوع درگیر هستند را می‌توان در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد ارزیابی قرار داد و واحدها و بیمارانی که ریسک بالایی دارند به صورت مداوم و در بازه زمانی کوتاه مورد بررسی قرار گیرند.

وی در خصوص حضور همراه و ملاقات در بخش مراقبت‌های ویژه به ارائه گزارشی از مطالعات انجام شده پرداخت و گفت: در اغلب مطالعات صورت گرفته ملاقات و حضور همراه در بخش ویژه اثر مثبت دارد و بر آن تأکید شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: دو مدل محدود و غیر محدود وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و در نهایت میزان افزایش عفونت بیمارستانی در این ملاقات بسیار ناچیز است.

وی افزود: ملاحظات اخلاقی، آموزش‌های لازم که همراه آن باید ببینند، حفظ حریم خصوصی بیماران، فراهم آوردن شرایط ملاقات حضوری همراهان بیمار، غربالگری ملاقات کنندگان، پیچیده بودن کار بخش مراقبت ویژه و نظارت جدی، از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 580188
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha