مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

پس از لغو طرح استیضاح شهردار الوند در مهرماه و مهلت اعضا به وی، با توجه به تغییر نکردن روند مدیریت شهری و رفع نشدن اشکال‌ها، اعضای شورای شهر تصمیم به استیضاح دوباره روح‌الله احمدزاده کرمانی گرفتند.

شهرداري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عضو شورای شهر الوند گفت: از ابتدا جزو مخالفان حضور احمدزاده در جایگاه شهرداری الوند بودم و معتقد بودم که ایشان تخصص مدیریت شهری ندارند.

جواد خطمی افزود: از همان ابتدا ایشان برنامه‌ای برای اداره شهر نداشتند و ما ماه‌های زیادی طرح سوال و انتقاد داشتیم، در نهایت شهریور ماه امسال طرح سوال کردم و در نهایت با توجه اینکه به همراه تنی چند از اعضای شورا از پاسخ ایشان قانع نشدیم، در روز هشتم مهرماه این موضوع منتج به طرح استیضاح شهردار شد.

وی ادامه داد: چند نفر از اعضای شورای تامین این استیضاح را قانونی ندانسته و آن را لغو کردند، اما سرانجام با ادامه روند قبلی، طرح استیضاح در صحن شورا مطرح و تصویب شد که دوباره برخی از اعضای شورا و برخی خارج از آن تلاش می‌کنند باز هم بگویند این طرح قانونی نبوده و استیضاح را ملغی کنند.

این عضو شورای شهر الوند در رابطه با دلایل برخی افراد برای غیرقانونی نشان دادن این استیضاح عنوان کرد: این اعضا اظهار می‌کنند که استیضاح شهردار در دستور جلسه نبوده، در صورتی که قرار گرفتن طرح در دستور، پیشنهاد ۵ نفر از اعضای شورا بوده و مهر و امضای تصویب طرح توسط دبیر شورا انجام شده و این روند با همراهی اکثریت اعضای شورا اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: یکی از بندهای طرح سوال علت ورود نیروهای غیر بومی و حتی خارج از استان قزوین برای مناصب مدیریتی در شهرداری الوند بود که هرگز پاسخ مناسبی به آن داده نشد و نیز مشاورانی که از یاسوج، شیراز و تهران آورده شدند، در حالی که این اعضا  آشنایی با مدیریت شهری الوند نداشته و خروجی خاصی نیز نداشتند و فقط بار مالی به شهرداری تحمیل کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر بندهای طرح سوال موضوع طرح‌ها و امورجاری شهرداری، بدهی و بی‌نظمی‌های مالی ایجاد شده، اعتراض مردم و ارباب رجوع و نیز کارگران خدمات شهری و نابسامانی پیمانکاران بود، گذشته از آن آقای احمدزاده طرح‌های ویژه عمرانی در حوزه شهری نیز نداشتند و علت آن عدم تخصص در حوزه مدیریت شهری بود.

این عضو شورای شهر الوند تصریح کرد: در نهایت نیز برخی متنفذان و بزرگان شهر خواستند تا مهلتی به آقای شهردار داده شود تا ایشان ۱۰ بند سوال مطروحه توسط بنده را پاسخ دهند، اما نه تنها پاسخی داده نشد بلکه وضعیت بدتر شد و اقدامی برای اصلاح وضع موجود صورت نگرفت.

خطمی بیان کرد: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که ایشان را با اکثریت آرا استیضاح کنیم و برای شهرداری سرپرست انتخاب کنیم تا در آینده بتوانیم شهردار مناسبی را انتخاب کنیم.

وی در رابطه با زمان این استیضاح گفت: عصر روز گذشته ۳۰ دی جلسه شورا با دستور بررسی لوایح شهرداری، نامه‌های مردمی و پیشنهادهای اعضای شورای شهر برگزار شد که یکی از پیشنهادهای اعضا استیضاح شهردار بود که تصویب شد.

این مسئول اعلام کرد: سرپرست شهرداری الوند انتخاب و روز گذشته معارفه ایشان انجام شده است و اکنون شهرداری الوند با سرپرست اداره می‌شود.

خطمی ادامه داد: رضا شکور از مدیران با سابقه شهر الوند و از نیروهای انقلابی الوند اکنون در سمت سرپرست شهرداری الوند قرار گرفته، اگر پس از مدتی از عملکرد ایشان احساس رضایت شود، ممکن است تا مدت باقی مانده شورا، ایشان رسما به عنوان شهردار نیز انتخاب شده و امور مدیریت شهری را انجام دهند.

کد خبر 580181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha