اگر شما هم به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید با شغل خود کنار بیایید، این مطلب می‌تواند کمکتان کند. اینجا راهکارهایی را می‌خوانید که با آنها بتوانید این روزهای سخت کاری را زودتر و راحت‌تر از سر بگذرانید.

فرسودگي شغلي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، افرادی که رضایت شغلی ندارند و از کاری که انجام می دهند لذت نمی برند باید برای علاقه مند شدن و کنار آمدن با شغلشان هدفی داشته باشند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار بگیرند. اگر شما هم به هیچ وجه نمی توانید با شغل خود کنار بیایید این مطلب می تواند کمک تان کند. اینجا راهکارهایی را می خوانید که به وسیله آنها بتوانید این روزهای سخت کاری را سریع تر و راحت تر از سر بگذرانید.

ما همه این اتفاق برایمان افتاده؛ خود را در شغلی می یابیم که از آن لذت نمی بریم و این فقط یک بخش طبیعی از زندگی و بخش طبیعی شغل رویاهای ما است، اما این به این معنا نیست که باید همیشه از آن رنج ببریم. چه بخواهید در آنجا باشید و چه نخواهید، داشتن یک نگرش مثبت، عالی است!احساسات ما مسری است و اگر اطراف کارمان با حس منفی احاطه شده باشد، این باعث می شود که حس منفی به ما وارد شود و یک مکان منفی و متلاطم ایجاد کنیم.

از طرف دیگر، نشان دادن لبخند و شادی در محل کار نیز در دفتر پخش خواهد شد و قبل از این که شما درک کنید، ممکن است مکان خوبی شود! ما حدود ۴۰ ساعت در هفته را صرف مشاغل خود می کنیم، بنابراین وقتی که از کاری که می کنیم و یا جایی که کار می کنیم لذت نمی بریم، ناراحت بودن، بسیار راحت است.اما مهم است به یاد داشته باشید که یک شغل بد با زندگی بد برابر نیست.

یک لحظه صبر کنید تا جنبه های دیگری که در مورد زندگی خود دوست دارید را تشخیص دهید و به یاد داشته باشید که مشاغل ما فقط یک تکه کوچک از این کیک هستند. منظور این نیست که وقت خود را صرف کار کردن در کارهای شخصی و یا طفره رفتن در کار کنید - این مسیر سریع به خط بیکاری است - بلکه، زمانی را برای خودتان خارج از کار درست کنید.بر آنچه که برای بهبود شغل، حرفه و زندگی خود و ایجاد زمان برای آن نیاز دارید، تمرکز کنید.اگر شما کارهایی را در خارج از دفتر بهتر انجام می دهید، پس همین کار را هم می توانید در محل کارتان انجام دهید.

یکی از بهترین روش ها برای علاقه مند شدن به هر کاری تعیین اهدافی است که سعی کنید آنها را برآورده کنید. صبح که از خواب بیدار می شوید هدفی تعیین کرده و تلاش خود را به خرج دهید تا به آن برسید. این هدف می تواند در محل کار برآورده شود یا از بیرون به کار شما تزریق شود.

شما در این شرایط سخت بایستی به روان تان انرژی مثبت منتقل کنید این کار را از روش های مختلفی می توانید انجام دهید، به عنوان مثال می توانید صبح ها یک موزیک شاد گوش کنید یا بخشی از زمان خود را با خواندن مطالب مثبت بگذرانید، حتی می توانید روزهایی یک خوردنی خوشمزه مثل شیرینی بخرید و با خود به محل کارتان ببرید تا با این روش به ظاهر ساده هم خودتان انرژی بگیرید و هم اینکه انرژی را به همکاران و محل کارتان تزریق کنید.

نفرت از کار به این معنا نیست که لازم نیست چیزهای جدید را از کارتان یاد بگیرید پس باید به این واقعیت توجه داشته باشید که آموختن مهارت ها همیشه به نفع شماست. از زمانی که باید حتما برای کار بگذارید استفاده کنید تا در کارتان بهتر شوید. اگر محل کارتان دوره های آموزشی برگزار کرد حتما در آنها شرکت کنید و اگر چنین دوره هایی نبود از همکاران باتجربه تر بیاموزید و سعی کنید هر روز بهتر از روز پیش شوید.

این کار موجب می شود زمانی که که کارتان تغییر می کند شما باتجربه تر و تواناتر باشید پس در نتیجه این توانایی موقعیت های شغلی بیشتر و بهتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. در مورد آنچه که دوست دارید و یا دوست ندارید، در مورد شغل فعلی خود فکر کنید.

آیا این شرکت یا موقعیتی که شما می خواهید را دارد؟ آیا می توانید کار بیشتری انجام دهید که به شما این امکان را بدهد که بیشتر به چالش کشیده شوید یا آنچه را که می خواهید ارائه دهید نشان دهید؟ به این فکر کنید که به چه کاری نیاز دارید تا بیشتر از کارتان لذت ببرید و با رئیستان درباره اینکه چطور این چیزها به نفع شرکتش خواهند بود صحبت کنید.شاید شما واقعاً از رسانه های اجتماعی و حضور وب سایت تان لذت ببرید - پیشنهاد کمک کنید!

در صورتی که تا آخر عمر کاری که علاقه ای به آن ندارید را انجام دهید ناراحت باقی خواهید ماند و به مرور فرسوده می شوید پس در تمام مدتی که کاری که دوست ندارید را انجام می دهید به جایگزین کردن آن فکر کنید. علاوه بر اینکه تلاش خود را می کنید نکاتی از کار فعلی تان یاد بگیرید در جست وجوی موقعیت های جدید باشید.

در حالی که نمی خواهیم به عنوان "طفره رونده کار" در محل کار و در پایان روز کاری شناخته شده باشیم، اما به یاد داشته باشید که این کار برای همیشه لازم نیست.اجازه دهید که این یک سنگ بزرگ باشد، یک لحظه ای برای یاد گرفتن اینکه چه چیزی را در این شغل دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید، و زمانی که همه آنچه را که می توانید از آن خارج کنید و یا نمی توانید آن را تحمل کنید را بدانید، رفتن و ترک کردن خوب نیست!

اگر شما بخواهید بیرون بروید، پس باید برایش این کار را بکنید!اگر در حوزه کاری اشتباهی هستید، به دنبال شغل و فرصت در حوزه کاری خود باشید و برای آن ها درخواست بدهید.با کسانی که در حوزه کاری مورد علاقه تان هستند و دسترسی دارند، ارتباطات را ایجاد کنید و ادامه دهید. اگر سعی نکنید که یک شغل جدید و بهتری پیدا کنید، هرگز این کار را نخواهید کرد بنابراین، اگر در وضعیتی هستید که شغل فعلی خود را دوست ندارید، یک قدم به عقب بردارید، این نکات را دنبال کنید و مطمئنیم که وقتی فردا وارد دفترتان می شوید، در مکان بسیار بهتری برای مقابله با آن روز خواهید بود!

کد خبر 580085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha