مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با بیان تغییر وضعیت کرونا در استان از قرمز به زرد و آبی اعلام کرد مدارس به تناسب وضعیت کرونا و نیازهای آموزشی برای اول بهمن آماده بازگشایی هستند.

مدرسه-کرونا

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، سالار قاسمی اظهار کرد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس استان برحسب دستور وزارتی بر مبنای سلامت دانش‌آموزان و اولیای مدارس تدوین و آماده اجرا از اول بهمن ماه شد. اختیار این شیوه‌نامه ضمن تعیین اصول و کلیات بازگشایی مدرسه به شورای مدارس استان البرز داده شد تا قبل از ۳۰ دی ماه ۹۹ با توجه به شرایط خاص بیماری کووید ۱۹ اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در این مدت شورای مدارس البرز برای نحوه بازگشایی، حضور و گروه‌بندی دانش‌آموزان و معلمان تشکیل جلسه دادند تا برحسب وضعیت کرونا برنامه‌ریزی کنند. بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم دبستان، دروس مهارتی و کارگاهی هنرستان‌ها با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر در مناطق آبی و روند برگزاری کلاس‌های درسی با شورای مدرسه است که با تعامل سازنده با انجمن اولیا و مربیان، والدین می‌توانند روند حضور در مدارس را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: شهرستان‌های نظرآباد، فردیس و طالقان دروضعیت آبی قراردارند لذا در این مناطق همه دوره‌های تحصیلی در مدارس زیر ۵۰ نفر به‌صورت حضوری و درمدارس بالای ۵۰ نفر، فقط پایه اول و دوم ابتدایی و و دروس کارگاهی، مهارت آموزی و شایستگی‌های فنی حرفه‌ای هنرستان‌ها به‌صورت حضوری تشکیل و سایر دوره‌ها و پایه‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و اشتهارد مناطق زرد هستند، یادآورشد: دراین مناطق فقط پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، مهارت آموزی و شایستگی های فنی حرفه ای هنرستان ها چه در مدارس زیر ۵۰ نفر و چه در مدارس بالای ۵۰ نفر به‌صورت حضوری و سایر پایه ها و دوره های تحصیلی همچنان به صورت غیر حضوری تشکیل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اولویت آموزش حضوری در بهمن امسال توجه به سلامت، تقویت روند یاددهی و یادگیری به دانش‌آموزان به ‌ویژه در دوره ابتدایی است. برای اجرای طرح بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان از اول بهمن نیاز به مشارکت و همراهی خانواده‌ها داریم.

کد خبر 579954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha