مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ورجین منطقه حفاظت‌شده است، گفت: ۱۳۷ هزار متر مربع اراضی این منطقه تصرف شده بود که آزادسازی شد.

آزاد سازي منابع طبيعي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید محمودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اراضی رفع تصرف شده، گفت: عزم جدی برای مقابله با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی و تصرفات غیر مجاز در حوزه مناطق تحت مدیریت استان به‌ویژه در محدوده لواسانات با همکاری دستگاه‌های متولی در یک‌سال گذشته شکل گرفته که دست سودجویان را از چنگ اندازی به بیت‌المال کوتاه کرده است.

وی افزود: در سال ۹۹ برای ۳۳ مورد پرونده هایی که از سوی محیط زیست در مراجع قضایی مطرح شده بود، آرای بدوی و قطعی صادر شده که بیش از ۹۵ درصد رای های صادره به نفع محیط زیست بوده است. از ابتدای سال تاکنون ۱۲ پرونده قانونی با آراء قبلی شامل ۱۳۷ هزار مترمربع از چنگال متصرفان خارج و رفع تصرف شده است.

محمودی با بیان اینکه در خصوص اجرای ۶ مورد از پرونده‌هایی که آرای قطعی آنها صادر شده است در ماه پیش رو اقدام به رفع تصرف خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۹ میزان ۱۹۴۷ متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده ورجین در قالب ۳ مورد تخریب اراضی از سوی افراد سودجو منجر به تشکیل ۳ پرونده قضایی در محاکم قانونی شده که این پرونده ها هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی گفت: منطقه حفاظت شده ورجین و اراضی تحت مدیریت در محدوده شمیرانات و البرز مرکزی به لحاظ نزدیکی به شهر تهران و برخورداری از آب و هوای مناسب و چشم انداز های ویژه طبیعی همواره مورد توجه سودجویان، متخلفان و کارتل های پول و قدرت بوده است.

کد خبر 579840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha