مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن هشدار داد: با توجه به قرار داشتن در فصل زمستان، برودت هوا و کاهش طعمه، احتمال نزدک شدن گرگ به جوامع انسانی و حمله به شهروندان و احشام زیاد است.

حمله گرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا گوهری اظهار کرد: ۴ مورد حمله گرگ از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهرستان رزن گزارش شده که در این حمله‌ها چندین راس گوسفند تلف شدند.

وی اضافه کرد: این حمله ها در روستاهای «سیراب»، «یوشانلو»، «جاورسجین» در بخش مرکزی رزن و «نظام آباد» درگزین رخ داده و گرگ به گله‌های بدون سگ نگهبان و چوپان ضعیف حمله کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن در استان همدان بیان کرد: برخی از روستاییان از افراد پیر و کودکان به عنوان چوپان استفاده می‌کنند که آنها توان رویارویی و مقابله با حمله گرگ را ندارند و گرگ به راحتی اقدام به دریدن گوسفندان می‌کند.

گوهری بیان کرد: این قبیل گله‌ها دارای چوپان ضعیف و ناتوان بلافاصله پس از دور شدن از روستا مورد هدف و حمله گرگ‌ها قرار می‌گیرند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزنگفت: اداره حفاظت محیط زیست از ابتدای سال اقدام به اطلاع رسانی و هشدار درباره حمله گرگ کرده و آموزش های لازم به فرمانداری ها، بخشداران، شهرداران و دهیاران برای پیشگیری از بروز هر گونه حمله و آسیب به جوامع انسانی داده می شود.

گوهری تصریح کرد: رویکرد محیط زیست اتلاف گونه گرگ برای پیشگیری از حمله نیست، چراکه وجود این گونه برای تنظیم اکوسیستم چرخه حیات وحش ضروری است بنابراین رعایت توصیه‌های و هشدارها توسط مردم بسیار مورد تاکید محیط زیست است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: یکی از علل اصلی نزدیکی گرگ به روستاها دفن غیر اصولی پسماندها به ویژه لاشه حیوانات و طیور است، بنابراین در صورت بروز تلفات به خصوص در مرغداری‌ها باید لاشه‌ها را به صورت اصولی و بهداشتی دفن کرد.

وی ادامه داد: برخی برای بدست آوردن گونه جدیدی با عنوان «گرگاس» اقدام به سرقت توله گرگ و فراهم کردن زمینه جفت گیری گرگ و سگ می کنند در حالیکه گرگاس به هیچ وجه مناسب نگهبانی گله نبوده و به مراتب برای احشام و مردم خطرناک تر از گرگ است.

کد خبر 579538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha