شمار تلفات جهانی کووید-۱۹ روز جمعه از ۲ میلیون نفر گذشت و در این حالی است که ایمن‌سازی با واکسن‌های ساخته‌شده مدت کوتاه بی‌سابقه برای این بیماری در سراسر جهان ادامه دارد.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس رسیدن به این شمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ اندکی بیش از یک سال پس از شناسایی کروناویروس جدید در شهر ووهان در چین رخ می‌دهد.

این شمار تلفات که دانشگاه جانز هاپکینز آن را گزارش کرده است، تقریبا مساوی جمعیت شهرهای بروکسل، مکه، مینسک یا وین است. 

در حالیکه این شمارش بر اساس ارقام رسمی منتشر شده بوسیله سازمان‌های دولتی در سراسر جهان است، تصور می‌شود شمار تلفات واقعی بسیار بالاتر باشد که تا حدی به دلیل انجام ناکافی آزمایش‌ها و نسبت داده شدن نادرست به بسیاری از موارد مرگ‌ومیر به خصوص در ابتدای شیوع کرونا به سایر علل است.

حدود هشت ماه طول کشید که شمار تلفات ناشی از کرونا به یک میلیون نفر برسد، اما کمتر از ۴ ماه طول کشید تا این شمار از مرز ۲ میلیون نفر بگذرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این باره گفت: «در پس این ارقام هولناک نام‌ها و چهره‌هایی قرار دارند- لبخند افرادی که اکنون فقط یک خاطره خواهند بود، صندلی بر سر میز غذا که همیشه خالی خواهد ماند، اتاقی که سکوت عزیزی را بازتاب می‌دهد.»

او افزود: «علم موفق شده است، اما همبستگی ناکام مانده است.»

در بسیاری از کشورهای ثروتمند از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و آلمان میلیون‌ها نفر از شهروندان از هم اکنون دست کم یک دوز از واکسن‌های تولید و تایید شده با سرعتی بی‌سابقه را دریافت کرده و تا حدی ایمن شده‌اند.

اما در بسیاری از کشورهای دیگر، کارزار ایمن‌سازی مردم اصلا شروع نشده است. بسیاری از کارشناسان یک سال دیگر  آکنده از فقدان و سختی‌های ناشی از شیوع کرونا در کشورهایی مانند ایران، هند، مکزیک و برزیل را پیش‌بینی می‌کنند که بر روی هم یک چهارم مرگ‌های ناشی از کرونا مربوط به آنها است.

کد خبر 579490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha