شمار تلفات همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ روز سه‌شنبه ۸ مهر از یک میلیون مورد گذشت و آمریکا با بیش از ۲۰۵۰۰۰ مورد مرگ در رده اول جهان قرار دارد.

cemetary

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مارگرت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزایش شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید از یک میلیون مورد را «شاخصی بسیار غم‌انگیز» خواند و اشاره کرد که بسیاری از قربانیان در تنهایی دچار مرگی سخت شده اند و خانواده‌هایشان نتوانسته‌اند با آنها وداع کنند.

این شمار تلفات در مدتی ۹ ماهه بسیار بیشتر از شمار ۶۹۰۰۰۰ مرگ ناشی از ایدز یا ۴۰۰۰۰۰ مرگ ناشی از مالاریا در تمام سال ۲۰۱۹ است و دارد به شمار تلفات ۱.۵ میلیون موردی ناشی از سل در هر سال نزدیک می‌شود.

فقط سه ماه طول کشید تا شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ دو برابر شود و از نیم میلیون نفر به یک میلیون نفر برسد که  شتاب یافتن میزان مرگ‌و میرها را از هنگام ثبت نخستین مرگ‌های ناشی از این بیمار در اوائل ماه ژانویه (دی ماه) نشان می‌دهد.

محاسبه‌ها نشان می‌دهد که در طول ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در هر ۲۴ ساعت در سراسر جهان بیش از ۵۴۰۰ نفر به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند که معادل حدود ۲۲۶ مرگ در هر ساعت یا یک مرگ در هر ۱۶ ثانیه می‌شود. به زبان ساده‌تر در طول مدت ۹۰ دقیقه‌ای تماشای یک مسابقه فوتبال به طور میانگین در جهان ۳۴۰ نفر به علت کرونا می‌میرند.

ثروت و قدرت کشورها مانع از شیوع ویروس در آنها نشده است.

 ایالات متحده آمریکا از لحاظ شیوع بیماری کرونا با بیش از ۷.۱ میلیون موردعفونت و بیش از ۲۰۵۰۰۰ مورد تلفات بدترین وضعیت را در جهان دارد.

بیش از ۴۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا به علت دچار بودن به فشار خون بالا و سایر عوارض در معرض خطر بیماری شدید ناشی از ویروس کرونا هستند و کووید-۱۹ فقط در آسایشگاه‌های سالمندان باعث مرگ افراد نمی‌شود.

از طرف دیگر بیل دبلازیو، شهردار نیویورک نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که میزان مثبت شدن روزانه آزمایش کووید-۱۹ در این شهر برای نخستین بار در ماه‌های اخیر ار ۳ درصد عبور کرده است و این افزایش را به خصوص در ۹ منطقه این شهر رخ داده است.

به گفته دبلازیو میزان مثبت شدن روزانه آزمایش کرونا در نیویورک اکنون به ۳.۲۵ درصد رسیده است در حالیکه میانگین هفتگی مثبت شدن روزانه آزمایش کرونا در این شهر ۱.۳۸ درصد بود.

کد خبر 553342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha