واتساپ برای شفاف‌سازی در مورد سیاست‌های حریم خصوصی، صفحه‌ی FAQ وب‌سایت خود را به‌روز کرده است تا به برخی از شبهات پاسخ دهد.

صفحه FAQ جدید واتساپ / WhatsApp و جزئیات سیاست جدید حریم خصوصی

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از زومیت؛ در اوایل ماه جاری میلادی، واتساپ (WhatsApp) شروع به نشان دادن یک نوتیفیکیشن درون‌برنامه‌ای کرد که از به‌روزسانی سیاست‌های حریم خصوصی این پیام‌رسان حکایت دارد. براساس قوانین جدید، کاربران واتساپ برای ادامه‌ی استفاده از این اپلیکیشن باید حتما با سیاست‌های به‌روزشده موافقت کنند؛ در غیر این صورت امکان کار با واتساپ را از دست خواهند داد.

براساس سیاست حریم خصوصی جدید واتساپ، کاربران باید قبول کنند که اطلاعات شخصی‌شان در دسترس فیسبوک قرار بگیرد. در پی نمایش این نوتیفیکیشن، بسیاری از کاربران نگران حریم خصوصی‌شان شدند و همین موضوع باعث شد استفاده از پیام‌رسان‌های دیگر نظیر تلگرام و سیگنال به‌شدت افزایش پیدا کند. براساس گزارش اندروید سنترال، واتساپ به‌تازگی صفحه‌ی FAQ وب‌سایت رسمی خود را به‌روز کرده است تا درباره‌ی برخی از شایعه‌هایی که طی روزهای اخیر پخش شده‌اند شفاف‌سازی کند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد قانون جدید واتساپ برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی کاربران با فیسبوک از سال ۲۰۱۶ عملی شده است و این یعنی اکثر کاربران واتساپ بدون اینکه بدانند، چند سال اطلاعاتشان را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند.

واتساپ در صفحه‌ی FAQ خود می‌گوید سیاست‌هایی که به‌تازگی وضع کرده است، حریم خصوصی پیغام‌هایی که کاربران بر بستر واتساپ برای یکدیگر می‌فرستند متأثر نمی‌کند. پیغام‌های شخصی در چت‌های واتساپ با سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) محافظت می‌شوند؛ این یعنی نه واتساپ و نه فیسبوک امکان دسترسی به محتوای چت‌ها یا مشاهده‌ی لوکیشنِ به ‌اشتراک ‌گذاشته‌شده را ندارند. قوانین حریم خصوصی جدید واتساپ، صرفا زمانی روی شما اثر می‌گذارد که به یک کسب‌وکار پیغام بدهید. 

صفحه FAQ جدید واتساپ / WhatsApp و جزئیات سیاست جدید حریم خصوصی

اگر بخواهید از قابلیت‌های تجاری واتساپ استفاده کنید، ممکن است فعالیت‌هایتان در زمینه‌ی خرید محصول در دسترس واتساپ قرار بگیرد تا تجربه‌ی شما از حضور در واتساپ شخصی‌سازی شود. این داده‌ها باعث می‌شوند تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام برایتان شخصی‌سازی شود. فیسبوک همچنین ممکن است داده‌های مربوط به نحوه‌ی تعامل شما با تبلیغاتی که دارای گزینه‌هایی خاص به منظور فرستادن پیغام به کسب‌وکارها در واتساپ هستند استفاده کند تا تبلیغات به ‌نمایش ‌درآمده‌ برای شما را شخصی‌سازی کند. 

واتساپ می‌گوید برخی از کسب‌وکارهای بزرگ نیاز دارند از سرویس‌های میزبانی به‌منظور مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند. دقیقا به همین دلیل است که واتساپ به کسب‌و کارها امکان می‌دهد از سرویس‌های میزبانی امن فیسبوک به منظور مدیریت چت‌های واتساپ، پاسخ دادن به سؤال‌ها و فرستادن اطلاعات کاربردی نظیر رسید خرید بهره بگیرند. در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «برای برقراری ارتباط با یک کسب‌وکار، چه از گوشی استفاده کنید چه ایمیل یا واتساپ فرقی ندارد؛ آن کسب‌وکار می‌بینید شما چه می‌گویید و احتمال دارد از آن اطلاعات برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کند که ممکن است شامل تبلیغات در فیسبوک هم بشود.»

کد خبر 579387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha