همانگونه که همه ما می‌دانیم اختلافات بین افراد جامعه ممکن است حقوقی یا کیفری باشد و هر یک از این رسیدگی‌ها دارای ویژگی‌ها و شرایط خاص خود است. دعاوی کیفری به واسطه اینکه در آنها مجازات وجود دارد، افراد را بیشتر دچار دلهره می‌نماید و در اصطلاح افراد از اهرم فشار بیشتری بهره‌مند هستند.

image_8ac4427dc916a3fb2583e7f8b6b639af082e1d12.jpg

به همین علت، در بسیاری از مواقع افراد که قصد اقدام حقوقی علیه دیگری دارند، در ابتدا به دنبال اقدام کیفری می باشند چرا که وجود مجازات باعث می گردد طرف مقابل در اصطلاح ترس از کیفر داشته باشد و به همین دلیل سعی می نماید با جلب رضایت شاکی، از دستگیری، جزای نقدی و حبس کوتاه یا طویل‌المدت جلوگیری نماید. در کنار آن به دلیل وجود مرحله تحقیقات مقدماتی و وجود ضابطان قضایی یعنی نیروهای پلیس و امکان حضور و جلب متهم، بسیاری از افراد به پرونده های کیفری توجه ویژه‌ای نشان می دهند. با توجه به فرهنگ سنتی ایرانی و وجود عواملی چون آبرو و ترس از قضاوت جامعه باید در نظر داشت که در صورت وقوع مشکل و احتیاج به وکیل در پرونده های کیفری حتما در انتخاب وکیل کیفری مورد نیاز خود توجه کافی داشته باشید. متمایز ترین ویژگیهای وکیل در موارد کیفری را شاید بتوان موارد زیر برشمرد:

شجاعت و اهمیت وجود آن در نزد وکیل

ویژگی خاص موضوعات کیفری باعث می گردد که در بسیاری از موارد وکیل پرونده بایستی در کلانتری، دادسرا و دادگاه حصور پیدا نماید و تحقیقات متعددی را انجام دهد. ویژگی خاص محیط هایی نظیر کلانتری، پاسگاه، پزشکی قانونی و دادگاه‌های کیفری ایجاب می نماید که وکیل مربوطه از شجاعت نسبی فراوانی برخوردار باشد. پس در انتخاب وکیل به سابقه ی وکیل در رسیدگی به موضوعات توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشید.

لزوم وجود استقامت در وکیل

رسیدگی به پرونده های کیفری بر خلاف پرونده های حقوقی که در آن فرآیند رسیدگی کم دردسر است دارای پیچیدگی‌ها و دردسرهای خاصی است. فشاری که بر روان وکیل در پرونده های کیفری وارد می شود چندان قابل مقایسه با پرونده های حقوقی نمی باشد. به همین منظور وکیل کیفری پرونده ی شما می بایست از قدرت و استقامت کافی برای راهبری پرونده ی شما برخوردار باشد.

پیدا کردن وکیل مناسب

یکی دیگر از موضوعاتی که ذهن بسیاری از افراد  را به خود مشغول نموده موضوع پیدا کردن وکیل مناسب است. اخیرا با رواج استفاده از اینترنت و فضای مجازی و لزوم نوآوری در مشاغل، پلتفرم مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب با آدرس اینترنتی www.daadyab.com هدف بهینه کردن فرآیند انتخاب وکیل خود را به جامعه معرفی نموده است. دادیاب در کنار ارائه خدمات حقوقی و وکالتی، اگاهی بخشی به اقشار جامعه را جزو اهداف خود می پندارد. دادیاب به عنوان مثال به افرادی که به صفحه اختصاصی انتخاب وکیل کیفری دادیاب مراجعه می نمایند توصیه می نماید که موارد زیر را نیز در نظر داشته باشند.

ویژگی‌های دیگر وکیل خوب کیفری

وکیل متخصص کیفری زمانی شایسته عنوان وکیل کیفری خوب خواهد بود که علاوه بر وجدان، صداقت، سلامت اخلاق، علم و تجربه کافی، صفاتی همچون خلاقیت، توانایی حل مسأله، بررسی موضوع از زوایای مختلف و ویژگی های مختلف دیگری را نیز داشته باشد و فارغ از این که وکیل متهم است یا شاکی، بدون این که موکل خویش را قضاوت نماید، تمامی توان و تلاش خود را به کار گیرد تا از مصلحت و منافع موکل خود که به او اعتماد نموده و بر قلم وکیل چشم امید بسته، دفاع نماید و این گونه با بیشتر شدن صفات خوب در یک وکیل، ایشان می توانند تبدیل به بهترین وکیل کیفری شوند.

دادیاب با برشمردن موارد دیگر در رابطه با انتخاب وکیل کیفری و حقوقی خوب در تلاش است تا موضوع انتخاب وکیل را برای افراد بهینه نماید تا افراد در جامعه بتوانند در هر زمان و مکان با دسترسی به پلتفرم مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب یک تجربه ی خوشایند از دریافت خدمات حقوقی را به خاطر داشته باشند.

کد خبر 579264

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha