این جایزه برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۹ توسط اتحادیه کتابفروشان آلمان از بهترین کتاب‌های مستند آلمانی زبان تقدیر کرده بود.

جایزه کتاب مستند اتحادیه کتابفروشان آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا،  پابلیشینگ پرسپکتیو نوشته است، در دومین دوره از برگزاری جایزه کتاب مستند کشور آلمان بیش از ۲۴۰ کتاب از ۱۵۲ ناشر از کشورهای آلمانی زبان شرکت کرده‌اند که قرار است نامزدهای نهایی آن در ماه ژوئن امسال اعلام شود. این جایزه برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۹ توسط اتحادیه کتابفروشان آلمان از بهترین کتاب‌های مستند آلمانی زبان تقدیر کرده بود.
 
دومین دوره این جایزه در سال ۲۰۲۰ شروع شد ولی به خاطر شیوع ویروس کرونا با تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. ۱۳۵ ناشر شرکت کننده از سه کشور آلمان، اتریش و سوئیس در این رقابت شرکت کرده‌اند. هر ناشر مجاز است حداکثر دو کتاب در این رقابت شرکت دهد که باید بین تاریخ مای می ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ منتشر شده باشد.
 
طبق اعلام مسئولان اتحادیه کتابفروشان آلمان امسال هر کدام از نامزدهای نهایی ۲۵۰۰ یورو اعطا خواهد شد و نفر برتر نیز ۲۵هزار یورو جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. بانک دویچه آلمان مهم‌ترین حامی مالی این جایزه محسوب می‌شود.

کد خبر 579238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha