گزارش‌های منتشر شده از بازار کتاب آلمان و اتریش از کاهش فروش کتاب در این کشورها در سال کرونا خبر می‌دهند.

کتاب فروشی المانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، اکتوالیته نوشت، سال ۲۰۲۰ به پایان رسید در حالی که سال خوبی برای دنیا نبود و هیچ تضمینی هم نیست که سال ۲۰۲۱ خصوصا از چشم‌انداز اقتصادی حامل خبرهای بهتری برای  مردم دنیا باشد. در جهان کتاب نیز به تدریج گزارش‌هایی از فروش کتاب در کشورهای مختلف منتشر می‌شوند. گزارش مربوط به بازار کتاب آلمان و اتریش که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که فروش کتاب در این کشورها به ترتیب ۲,۳ و ۴,۴ %  در سال گذشته میلادی کاهش داشته است.

هرچند که فروش کتاب در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ در آلمان و با نزدیک شدن به جشن پایان سال نسبت به سال گذشته آن از ۴۵ درصد فراتر رفت اما بنا بر گزارش موسسه کنترل رسانه‌ کتابفروشی در آلمان، فروش کتاب در آلمان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته آن که خبری از کوید نبود تا  ۲,۳ % کاهش و از لحاظ بها و قیمت تا ۵,۳ %  افت داشته است.

کتابفروشی‌ها نیز در این کشور در سال ۲۰۲۰ خسارات قابل توجهی دیده‌اند و کاهش فروش ۸,۷ % در طی تمام سال گذشته و ۱۹,۶ % را برای تنها در ماه دسامبر تجربه کرده‌اند.

کارین اشمیت-فریدریشس رئیس فدراسیون ناشران و کتابخانه‌های آلمان با اشاره به وضعیت نامشخص سال ۲۰۲۱ نگرانی خود را پنهان نکرده و گفته که انتظار می‌رود در سال جدید هم با افت مهم فروش کتاب روبه‌رو شویم.

در اتریش نیز فدراسیون کتابفروشی‌های اتریشی این کشور کاهش فروش ۴,۴ را برای سال شیوع کرونا و کاهش ۱۲,۸ % فروش کتاب از کتابفروشی‌ها را در این کشور گزارش داده‌اند و گرچه فروش کتاب در ماه دسامبر سال گذشته اندکی امیدوارکننده بوده اما برای جبران این خسارت هم خیلی دیر و هم خیلی کم بوده است.

گزارش منتشر شده هم‌چنین نشان می‌دهد که کتاب‌های علوم اجتماعی، اقتصاد و حقوق با کاهش فروش ۷,۷ %  با بیشترین میزان افت فروش مواجه شده‌اند و در این میان کتاب‌های صوتی نیز که غالبا در دوره قرنطینه با اقبال خوبی روبه‌رو بوده‌اند کاهش فروش ۱۴ درصدی  را در بازار کتاب این کشور تجربه کرده‌اند.

کد خبر 582498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha