چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

امسال افزون بر ۸۳۴ تن میگو از سطح حدود ۴۰۸ هکتار از مزارع پرورش شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

میگو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان چهارشنبه ۲۴ دی گفت: اقدام هوشمندانه شیلات برای کاهش شدت مخاطره بروز و شیوع بیماری ویروسی لکه سفید (WSSV) در مزارع مجتمع پرورش میگو مجتمع شهید صنعتی - گواتر به نتایج مطلوبی رسید.

حمیدرضا نصیری ادامه داد: از سال‌های گذشته در یک اقدام هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده به منظور کاهش مخاطره بروز و شیوع بیماری، شیلات استان در قالب کارگروه فنی میگو با تأکید و توصیه به کاهش تراکم کشت میگو در کنار سایر موضوعات و اقدامات که با هم افزایی و تعاملات سازنده شیلات، دامپزشکی، تحقیقات و بهره‌برداران انجام شد، خوشبختانه در سال ۹۹ تولید میگو بدون بیماری و تلفات را شاهد بودیم.

وی گفت: مراکز تکثیر میگو استان با تولید مولد و پست لارو با کیفیت در موفقیت فنی و بهداشتی میگو بسیار تأثیرگذار بودند. آماده سازی به موقع مزارع، پایش‌های بهداشتی دامپزشکی، پایش‌های فنی مرکز تحقیقات و همت و تلاش بهره‌برداران در کنار دوره‌های آموزشی و اقدامات عمرانی و زیربنایی شیلات استان نتایج در خوری را در آینده از خود نشان خواهد داد.

معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آبزی پروری یکی از ظرفیت‌های کم نظیر نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان است که براساس مطالعات انجام شده، فعال سازی ظرفیت‌های مذکور می‌تواند امکان  اشتغال بیشتر از ۳۰ هزار نفر بصورت مستقیم و تولید بیش‌از ۱۰۰ هزارتن میگو و ماهی و سایر آبزیان را فراهم آورد.

کد خبر 579237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha