رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه باید در بودجه روی کاهش قیمت‌ها کار شود، گفت: کشور نیاز دارد سران قوا با هم جلساتی داشته باشند و هر چه انسجام بین سران بیشتر باشد امور تسهیل می‌شود.

محمود واعظی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ما خوشحالیم جلسات سران سه قوه با یک فاصله کمی برگزار می شود. کشور نیاز دارد سران قوا با هم جلساتی داشته باشند و هر چه انسجام بین سران بیشتر باشد امور تسهیل می‌شود.

واعظی با اشاره به برگزاری جلسه بودجه در شب گذشته، گفت: در مورد معیشت مردم، مجلس و دولت بر روی آن تاکید دارند. انشاءالله روابط بانکی ما و صادرات مان بهتر خواهد شد و باید نتیجه آن بر سفره مردم تأثیر بگذارد. باید در بودجه بر روی کاهش قیمت ها کار کنیم.

وی افزود: بین ستاد اقتصادی دولت و کمیسیون تلفیق مجلس توافق شد جلسات مستمر گذاشته شود. آقای رییس‌جمهور تاکید کرد هر وقت لازم شد با حضور ایشان جلسه داشته باشند. با همکاری یکدیگر امیدواریم بتوانیم دست دلالان را کوتاه کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: ما از برخی پیشنهادها استقبال می کنیم، این بودجه آخرین بودجه دولت است و لذا از هر پیشنهادی که نمایندگان بدهند استقبال می کنیم اما در برخی موارد کار کارشناسی ما با ایده های که در مجلس داده می شود همخوانی ندارد.

واعظی درباره علت حضور نیافتن وزیر نیرو در جمع خبرنگاران برای توضیح علت قطعی برق روز گذشته توضیح داد: ایشان در جلسه امروز هم حضور نداشتند. مسأله‌ای که اتفاق افتاد این بود که به هر حال اختلاف دیدگاهی میان سازمان محیط زیست، وزارت نفت و وزارت نیرو در مورد استفاده از سوخت بود. در ستاد کرونا تصویب کرده بودیم در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود. البته قبلاً استفاده نمی‌شد اما تاکید کردیم اصلا استفاده نشود. این ایده باعث شد به نوعی برای استفاده از مازوت در تمام نیروگاه ها محدودیت ایجاد شود و وزارت نیرو را با اتفاقی روبرو کرد که آن را پیش‌بینی نکرده بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود دولت از بیت کوین استفاده می کند جفا است، اما فشاری که در یکسال گذشته برای وارد کردن دستگاه استخراج آن به کشور وجود داشت. دو بار در کمیسیون های دولت مطرح شد که از وزارت صمت مجوز بگیرند و وزارت نیرو هم نحوه استخراج را توضیح دهد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امروز در نشست دولت مطرح شد، علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند برخی مرغداری ها در حال استفاده از آن هستند و آقای رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که با جدیت این مسئله را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: کواکس ۱۶میلیون ۸۰۰ دوز به ما اختصاص داده و انتخاب نوع واکسن هم با ماست. خرید واکسن از چین جدای از این دوز کواکس است. ما مبلغ ۵۲ میلیون یورو واریز کرده ایم اما در عین حال با چین‌ و روسیه هم داریم مذاکره می‌کنیم. ما یک کار مشترک هم با کوبایی ها انجام دادیم.

کد خبر 579210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha