فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم بعد از اتفاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، "بعد از اتفاق" ساخته پوریا حیدری اوره در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و موفق شد در این جشنواره جایزه بخش یونیسف را از آن خود کند.

 قصه فیلم درباره کودکی به نام روح‌الله است که بعد از یک اتفاق ناگوار تصمیم می‌گیرد با شرایط کنار بیاید و به دنبال اهدافش برود. رضا کیانیان، جواد عزتی، گلاره عباسی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، نیما شعبان نژاد، یسنا میرطهماسب، علی انصاریان، روح الله جعفری و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

پوریا حیدری اوره با تهیه‌کنندگی، نویسندگی و درنهایت کارگردانی از اواسط دهه ۹۰ وارد سینمای حرفه‌ای و نخستین بار با "امتحان" وارد جریان سینما شد، سپس با ساختن فیلم "باغ‌های زردآلو" سال ۱۳۹۵ در قالب یک فیلم ویدئویی کارگردانی را تجربه کرد و موفق شد برای هشتاد و یکمین حضور بین‌المللی‌اش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره فیلم‌های مستقل فیلادلفیا شود. او همچنین برای این فیلم در جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور یافت. حیدری اوره یک سال بعد تهیه‌کنندگی فیلم "هندی و هرمز" ساخته عباس امینی را تجربه کرد که این فیلم نیز در جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری حضور یافت و موفق به دریافت جوایزی از این جشنواره‌ها شد.

اوره در سال ۹۶ با تهیه دو فیلم "نگاه" و " ناپدید شدن" بار دیگر درخشید و سال ۹۹ با همکاری شهاب حسینی فیلم سینمایی "بعد از اتفاق" را کارگردانی کرد تا نخستین ساخته سینمایی در مقام کارگردان را به نام خود ثبت کند. فیلمی که جرقه اولیه آن هفت سال پیش زده شد و  تلاش کرد تا این فیلم را به شکل‌های مختلف بسازد، اما هر بار این اتفاق فراهم نشد تا درنهایت به شکلی که امروز دیده می‌شود، بر مبنای قصه‌ای واقعی و با ساختاری متفاوت در روایت ساخته شود.

کد خبر 579190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha