دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
۰ نفر

گردشگری آفریقای جنوبی همچنان بر اثر شیوع ویروس کرونا تحت فشار است و با اجرای محدودیت‌های جدید امیدها برای احیای دوباره این گردشگری کمرنگ‌تر شده است.

گردشگری آفریقای جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، تنها چند روز پیش از آغاز سال نو میلادی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد بار دیگر قرنطینه سراسری در کشور اجرا خواهد شد.

۷۲۲هزار شهروند آفریقای جنوبی که شغل‌هایی مرتبط با حوزه گردشگری دارند از جمله افرادی بودند که مطلع شدن از این خبر برای‌شان بسیار سخت بود. مدت کمی بود که این افراد پس از ماه‌ها قرنطینه در کشور و محدودیت‌های مسافرتی به شغل‌های‌شان بازگشته بودند و حالا بار دیگر باید از آن دست می‌کشیدند. در اوایل ماه نوامبر مرزهای آفریقای جنوبی برای نخستین‌بار از زمان شیوع ویروس کرونا به روی مسافران باز شده بود.

«لیزل متیوس» که یکی از مالکان آژانس‌های مسافرتی آفریقای جنوبی است می‌گوید: «شمار مسافران ورودی به کشور همچنان بسیار پایین است و این آمار به نسبت سال گذشته تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.»

«متیوس» در چهارماهه نخست قرنطینه، تمام زمانش را صرف موکول کردن تاریخ رزروها از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ کرده است.

«لینا هندریک» هم که مدیر یک مهمانخانه در شهر «کیپ» است می‌گوید به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه آفریقای جنوبی در اوایل ۲۰۲۰ حتی نتوانسته با کمک گردشگران داخلی درآمدی داشته باشد.

به گفته «هندریک» در شرایط عادی پس از ماه مارس شمار گردشگران خارجی این منطقه کاهش پیدا می‌کند با این حال گردشکران داخلی از این منطقه بازدید می‌کنند. اما در سال ۲۰۲۰ با وجود شیوع کرونا و به دلیل قرنطینه برای ماه‌ها مردم در خانه‌های‌شان ماندند.

«هندریک» که با شنیدن خبر اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از تکرار شدن وضعیت سال گذشته نگران است می‌گوید: «این وحشتناک است. روز پس از اعلام خبر اجرای قرنطینه جدید، ما پنج مورد لغو رزرو داشتیم.»

آفریقای جنوبی همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان طی یک دهه اخیر شناخته شده است. بسیاری از نشریه‌های گردشگری نام شهر «کیپ تاون» را به عنوان یکی از برترین نقاط جهان برای بازدید قرار داده‌اند.

با وجود ثبت آمار سالانه بیش از ۱۶ میلیون بازدیدکننده خارجی از این کشور طی سال‌های اخیر (پیش از شیوع ویروس کرونا)، در سال ۲۰۱۷ سهم صنعت گردشگری آفریقای جنوبی در تولیدات ناخالص داخلی کشور ۲.۸ درصد اعلام شد که این میزان از سهم کشاورزی و ماهیگیری کشور بیشتر است.

کد خبر 578872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha