فرمانده انتظامی پاکدشت از کشف ۱۴۵ قطعه اشیای عتیقه مربوط به دوره‌های هخامنشی و قاجاریه در این شهرستان استان تهران خبر داد.

عتیقه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا علی‌بخشی اظهار داشت:ماموران پلیس امنیت و یگان امداد شهرستان پاکدشت در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در استان تهران افزود: با توجه به مشخصات ارائه شده از این افراد و با انجام اقدامات اطلاعاتی، گشت زنی هدفمند و شناسایی محل تردد ،خودروی این افراد در محور اصلی امام رضا(ع)  شناسایی و با دستور پلیس متوقف شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی این افراد، ۱۴۵ قطعه اشیای تاریخی شامل اشیای مسی و برنز، سرپیکان هخامنشی، انگشتری مهری و حلقه برنزی و مسی و چاقوی فلزی دسته تزئینی از جنس استخوان کشف شد که بر اساس اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا مربوط به دوره‌های هخامنشی و قاجار است.

علی‌بخشی ارزش این اشیاء تاریخی را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام کرد. فرمانده انتظامی پاکدشت گفت: در این عملیات دو نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو سمند توقیف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم و معرفی متهمین به مراجع محترم قضایی شد.

کد خبر 578800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha