دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

قیمت لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا، به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است؛ در حالی که او از ابتدای سال جدید میلادی می‌تواند با هر باشگاهی که بخواهد مذاکره کند.

لیونل مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، قرارداد لیونل مسی و بارسلونا در تابستان به پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست که بارسا به مسی پیشنهاد تمدید قرارداد خواهد داد یا خیر. در این بین آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت ستاره آرژانتینی بارسا حدود ۲۰ میلیون یورو سقوط کرده است. وبسایت Transfermarket ارزش مسی را حدود ۸۰ میلیون یورو تخمین زده و این اولین بار در ده سال اخیر است که ستاره بارسا کمتر از ۱۰۰ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده. لیونل مسی تابستان سال گذشته به دلیل مبلغ نجومی ۷۰۰ میلیون یورویی بند آزادسازی که در قرارداد با بارسلونا داشت، موفق به ترک این تیم نشد. اما با توجه به اتمام قرادادش در تابستان ۲۰۲۰، دیگر نیازی به پرداخت این مبلغ به بارسا برای به خدمت گرفتن مسی نیست. با توجه به کاهش قیمت این بازیکن، شرایط برای باشگاه‌هایی که به خرید مسی علاقمند هستند، آسان‌تر هم شده است.

در حال حاضر ارزش لیونل مسی، پایین‌تر از آنسو فاتی بازیکن جوان بارسا است. بازیکنان دیگری که بیشتر از مسی قیمت‌گذاری شده‌اند ژائو فلیکس و یان اوبلاک هستند. نمایش این فصل مسی نیز کمکی به بالا رفتن قیمتش در بازار نقل و انتقالات نکرده است. شروع متوسط ‌این فصل باعث شده تا فاتی در خط حمله بارسلونا بدرخشد. سن مسی نیز فاکتور دیگری است که بر علیه او کار می کند. به خصوص با ضربه مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر باشگاه های زیادی قادر به پرداخت دستمزد مسی نیستند. با توجه به اینکه به دلیل بحران مالی، بسیاری از باشگاه‌ها مجبور به کاهش دستمزد بازیکنان خود شده‌اند، تیم‌های خیلی کمی هستند که به دنبال به خدمت گرفتن ستاره‌ای گرانقیمت باشند. در ماه‌های اخیر لحن صحبت مقامات بارسا راجع به مسی نیز تغییر کرده است. مدیر پیشین این تیم، جوزپه ماریا بارتومئو، همواره مسی را بخشی جدایی‌ناپذیر از بارسا می‌خواند اما اکنون به نظر می‌رسد که گزینه‌های جدید مدیریت بارسلونا، نظر دیگری دارند.

کد خبر 578773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha