هیچ‌چیزی مانند یک دیوار خالی خانه را بی‌روح نشان نمی‌دهد و راه‌حل آن هم تبدیل آن دیوار به گالری است! در این مطلب به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید دیوار عکس خود را طراحی کنید. فقط کافی است به نکاتی که در تصاویر می‌بینید توجه کنید.

چیدمان تابلو - دکوراسیون - اتاق - خانه

به گزارش همشهری آنلاین، چگونه می‌توان یک دیوار عکس زیبا طراحی کرد؟ هنگام تنظیم و نصب قاب‌ها و تصاویر باید چه نکاتی را مدنظر قرار گرفت؟ آیا مجازیم اشیای دیگری روی دیوار نصب کنیم؟ بهترین شیوه نصب عکس‌ها چیست؟ در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید دیوار عکس خود را طراحی کنید. فقط کافی است به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد و در تصاویر می‌بینید توجه کنید.

  • کدام دیوار بهترین انتخاب است؟

قبل از این‌که کار نصب قاب‌ها و تصاویر را روی دیوار شروع کنید، بهتر است همه دیوارها را بررسی و گزینه مناسب را انتخاب کنید. دیوار پشت مبل در اتاق نشیمن یا پشت تخت‌خواب در اتاق‌خواب یا اتاق بچه‌ها بهترین گزینه برای نصب قاب و ساختن گالری دیواری است. همچنین می‌توانید دیوار راهرو یا راه‌پله‌ها را با تصاویر و اشیای تزئینی دکور کنید.

  • روی دیوار چه چیزی نصب کنیم؟

واضح است که هیچ‌چیزی را نباید از قلم بیندازید؛ از پوستر گرفته تا آثار هنری چاپی و تصاویر مورد علاقه خودتان. هر چیزی را که دوست دارید می‌توانید روی دیوار نصب کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که انتخابتان به لحاظ رنگی با دکوراسیون خانه‌تان هماهنگ و در یک سبک و سیاق باشد.

  • چه فریم و قابی انتخاب کنیم؟

هیچ محدودیتی در خلاقیت نیست. شما می‌توانید سبک یا رنگ خاصی را انتخاب و سبک‌ها و رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید. فریم‌های کلاسیک در رنگ‌های سیاه (در تضاد با دیوارهای سفید) یا سفید (در تضاد در برابر دیوارهای خاکستری یا رنگی) همیشه مناسبند و تقریباً با هر سبکی جور درمی‌آیند.

اگر کمی جرئت و شجاعت داشته باشید، می‌توانید دیوارتان را با فریم‌های مختلف در سایزها و رنگ‌های متنوع دکور کنید. به هر حال این ترکیب نباید خیلی شلخته و ناهماهنگ به نظر برسد.

  • چگونه تصاویر را روی دیوار اتاق‌خواب یا نشیمن نصب کنیم؟

البته که تصاویر را همیشه می‌توانید با میخ روی دیوار نصب کنید. اما نگران نباشید. گالری دیواری‌ خود را می‌توانید بدون استفاده از جعبه ابزار طراحی کنید. قاب‌های سبک و کوچک را به‌راحتی می‌توان بدون میخ روی دیوار نصب کرد. به عنوان مثال می‌توان از نوارچسب‌های دوطرفه استفاده کرد و کاملا خلاقانه قاب‌ها را روی دیوار چسباند. اگر نمی‌خواهید برای تزئین دیوار از قاب عکس استفاده کنید که دیگر نیازی به میخ و پونز نخواهید داشت.

  • چگونه عکس‌ها را کنار هم بچینیم؟

این‌که چیدمان قاب و تصاویر روی دیوار چگونه باشد همیشه مورد پرسش بوده است. در ادامه چند ماکت برای چیدمان دیوار را آورده‌ایم که راهنمای خوبی برای ساخت گالری دیواری خانه‌ یا محل کارتان خواهد بود.

► نکته کاربردی

اگر از این‌که در نهایت دیوارتان چگونه به نظر خواهد رسید اطمینان کامل ندارید، قبل از دست به کار شدن روی کاغذ الگوی ذهنی‌تان را پیاده کنید. کافی است تکه‌های کاغذ را در اندازه و شکل‌های مناسب و دلخواهتان برش دهید و آنها را با نوار چسب روی دیوار آویزان کنید یا بچسبانید. این‌گونه خواهید دید که طراحی‌تان درنهایت چگونه می‌شود و با این کار می‌توانید چیدمان‌های مختلف را امتحان و آنها را اصطلاح کنید و به طرح نهایی و مورد پسندتان برسید.

کد خبر 578751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دكوراسيون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha