دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

آرنولد شوارتزنگر، هنرپیشه و فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیا با انتشار پیام ویدیویی مردم آمریکا را به وحدت فراخواند. او که عضو حزب جمهوریخواه است، از ترامپ به عنوان "بدترین رئیس جمهور کل تاریخ آمریکا" یاد کرده است.

آرنولد شوارتزنگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آرنولد شوارتزنگر در پیام ویدیویی خود ضمن اشاره به حکومت نازی‌ها، حمله به کنگره آمریکا را با روز "شیشه‌های شکسته" (روز حمله نازی‌ها به خانه‌ها و مغازه‌های یهودیان در آلمان و اتریش در سال ۱۹۳۸) مقایسه کرده و گروه‌ راست افراطی "پراد بویز" را یک گروه نازی خوانده است.

شوارتزنگر، هنرپیشه نام‌آشنای هالیوود و یکی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا از منتقدان دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

شوارتزنگر که متولد اتریش است، پس از مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۸۳ تابعیت آمریکا را دریافت کرد. او پس از فعالیت‌های هنری وارد صحنه سیاسی شد و دوره‌ای نیز فرماندار ایالت کالیفرنیا بود.

او آمریکاییان را فراخواند تا وحدت خود را حفظ کنند. شوارتزنگر در این پیام ویدیویی دونالد ترامپ را "کودتاچی، دروغگو و رهبر شکست‌خورده" خوانده است.

به گزارش دویچه وله شوارتزنگر تصریح کرد که ترامپ به عنوان "بدترین" رئیس جمهور آمریکا به تاریخ می‌پیوندد. او افزود که برای وحدت آمریکا از جو بایدن حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

شوارتزنگر در پیام خود گفت که هرگاه جو بایدن موفق باشد، آنگاه ملت آمریکا موفق خواهد بود. پیام ویدویی شوارتزنگر با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

وی هم‌چنین در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آلمان اعتراضات ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره آمریکا را "پایان بزرگ" چهار سال "دیوانگی" تحت ریاست جمهوری ترامپ ارزیابی کرد و گفت: مردم اکنون به او (ترامپ) می‌گویند آستا لا ویستا دونالد!

وی در پیامی از جانب خود به ترامپ گفت: آقای رییس جمهور، شما به پایان رسیده‌اید.

کد خبر 578737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha