نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به همکاران خود هشدار داد اگر مایک پنس و دیگر اعضای کابینه با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی دانلد ترامپ را برکنار نکنند، فرآیند استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده تا چند روز دیگر اجرایی می‌شود.

نانسی پلوسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، علاوه بر نمایندگان دموکرات کنگره، برخی نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه هم متقاعد شده‌اند ترامپ به دلیل نقش‌آفرینی در آشوب‌های چهارشنبه گذشته علیه کنگره دیگر شایسته ماندن در کاخ سفید نیست و باید زودتر برکنار شود. این در حالی است که کمتر از ۱۰ روز به پایان دوره او مانده و جو بایدن روز ۲۰ ژانویه پس از مراسم تحلیف، قدرت را در آمریکا در دست می‌گیرد.

با این حال، پلوسی در نامه خود به نمایندگان آمریکا ترامپ را تهدیدی جدی علیه قانون اساسی و دموکراسی دانسته و خواستار برکنار کردن فوری او شده است. رئیس مجلس نمایندگان از پنس، معاون رئیس جمهوری و دیگر اعضای کابینه خواسته با اجرایی کردن متمم ۲۵ قانون اساسی ترامپ را برکنار کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد، نمایندگان دست به کار می‌شوند و استیضاح را اجرایی می‌کنند تا ترامپ زودتر از ۲۰ ژانویه از قدرت کناره‌گیری کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی ترامپ را رئیس جمهوری ناشایست و خطرناک توصیف کرده و گفته بود: «او باید به خاطر کارهایی که در این چهار سال کرده، تحت تعقیب قرار بگیرد و محاکمه شود.»

کد خبر 578652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha