رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی بلوکه شده است، گفت: هیأت بانک مرکزی کره جهت مذاکره در این باره وارد تهران شده و من با آن‌ها ملاقات خواهم کرد.

همتی

عبدالناصر همتی پس از جلسه مشترک کمیسیون اصل نود مجلس و بانک مرکزی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده، گفت: مجلس شورای اسلامی در این زمینه هر مصوبه‌ای داشته باشد، ما اجرا خواهیم کرد.

همتی در پاسخ به سوالی درباره نظر رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: پیش از این هم اعلام کرده‌ام از نظر تخصصی ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول ندارم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دولت در شرایطی که کشور دچار افزایش جدی نرخ ارز به دلیل تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای شده بود، چاره‌ای جز تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین داروی مردم و کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها نداشت، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک مقاطعی بسیار خوب عمل کرد.

همتی با بیان اینکه اگر همین ارزی که به خوبی اجرا و توزیع نشده را مجلس بخواهد تغییر دهد، حتماً در قیمت کالاها تأثیر خواهد گذاشت، افزود: باید به نوعی حذف ارز یارانه‌ای جبران شود.

امیدواریم ارز تک نرخی شود / باید برای گرانی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تدبیر کرد

وی گفت: بنابراین این موضوع یک تصمیم دو گانه است زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی از یک طرف کمک به مردم بوده و از سوی دیگر با اجرای نادرست، رانت‌هایی را به وجود آورده است.

همتی ابراز امیدواری کرد: با همفکری دولت و مجلس بتوانیم معضل پیش آمده در زمینه ارز یارانه‌ای را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که ارز، تک نرخی شود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه معتقد به ارز چند نرخی نیست، گفت: اکنون باید مراقب شوک حاصل از حذف ارز یارانه‌ای در جامعه بود و با تدبیر اقدامات لازم را انجام داد تا اتفاقی نیفتد.

منابع بلوکه شده در عراق و کره / ‬ فردا با هیئت کره جنوبی دیدار می‌کنم

همتی درباره ارزهای مسدود شده بانک مرکزی در خارج از کشور، گفت: بانک مرکزی در هند ارز مسدود شده ندارد، اما در عراق و کره جنوبی دارد.

وی افزود: درباره این ارزها در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم از این ارزها استفاده کنیم.

همتی گفت: حق طبیعی ماست که بتوانیم از این ارزها استفاده کنیم و تا الان هم غیرقانونی و با فشار آمریکایی‌ها این اتفاق نیفتاده، اما امیدواریم فشارآمریکایی‌ها هم کاهش پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این ارزها سپرده‌های بانک مرکزی است، گفت: میزان پول‌های بانک مرکزی در کره جنوبی ۷ میلیارد دلار است.

وی افزود: هیأت بانک مرکزی کره جهت مذاکره در این باره وارد تهران شده و من فردا با آن‌ها ملاقات خواهم کرد.

کد خبر didbaniran-99545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha