بیش از ۳ هزار کودک کار در مناطق مختلف شهر تهران مشغول فعالیت هستند و سئوال خیلی از شهروندان این است که تاکنون چه تعداد از این کودکان که به امکانات بهداشتی هم دسترسی ندارند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

کودک کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سعید آرام مدیر کل بهزیستی شهرستان تهران گفت: در شهر تهران بیش از ۳ هزار کودک کار در مناطق مختلف مشغول به کار هستند و تاکنون هیچ کودکی به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

وی افزود: بیشتر از نیمی از این کودکان تبعه سایر کشورها مانند افغانستان و پاکستان هستند. همچنین بیشتر کودکان ایرانی از سایر استان‌ها برای کار به پایتخت آمده‌اند و اهل تهران نیستند. سازمان بهزیستی سال‌هاست که با اجرای طرح‌های مختلف قصد جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان را دارد، اما اجرای این طرح‌ها با شیوع ویروس کرونا عقب افتاد.

مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ کودک کار در خیابان‌ها جمع آوری شدند. همچنین در سال جاری تاکنون ۴۰۰ کودک ساماندهی شده اند. در طرح ساماندهی کودکان کار، این کودکان پس از جمع‌آوری از خیابان، غربالگری سلامت می‌شوند. به این معنا که برای آن‌ها در بهزیستی پرونده‌ای ایجاد می‌کنیم و تست‌های پزشکی برای اطمینان از سلامت آن‌ها انجام می‌دهیم.

آرام اظهار کرد: تاکنون از بین همه کودکانی که توسط بهزیستی جمع آوری و ساماندهی شده‌اند، هیچ کودک کاری به کووید۱۹ مبتلا نشده است. عده‌ای کمی از این کودکان مشکوک به این بیماری بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند، اما مورد مثبت نداشتیم. کودکان اتباع هم تا زمان شناسایی شدن خانواده‌ها و بازگشت به خانه، در قرنطینه بودند و از بین آن‌ها هم موردی از مثبت بودن کرونا مشاهده نشد.  

این مسئول با اشاره به سرنوشت این کودکان بیان کرد: کودکان اتباع غیرقانونی به کشور خود برگردانده می شوند. همچنین سایر کودکان ایرانی که از شهرستان ها به تهران آمده اند نیز به استان های خود فرستاده می شوند. سایر کودکان تهرانی نیز پس از شناسایی خانواده به خانه برمی‌گردند و با ایجاد زمینه توامندسازی سایر اعضای خانواده، از کار کردن مجدد آنها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 578547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha