مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به تعطیلی ۹ ماهه مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا سینماهای قزوین با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود امروز یکشنبه ۲۱ دی به طور رسمی بازگشایی شدند.

سينما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ملاحسنی افزود: بر همین اساس همه پروتکل‌های بهداشتی در سینماهای استان رعایت می‌شود و بعد از اتمام هر فیلم نیز ضدعفونی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برابر شیوه‌ نامه‌ها مقرر شده تمامی عوامل سینما ماسک و دستکش داشته باشند، اظهار کرد: مقررشده پس از هر نوبت نمایش فیلم با خروج کامل تماشاچیان، تمامی سینما ضدعفونی شود همچنین بلیط فروشی به صورت اینترنتی انجام می‌شود. هیچ گونه افزایش نرخ بلیط برای سینماها نداریم و همچنین براساس روال قبل روزهای سه‌شنبه بلیط به صورت نیم‌بها عرضه می‌شود.

ملاحسنی صریح کرد: سینماهای استان برای شروع با سه فیلم ایرانی و ۲ فیلم خارجی از علاقه‌مندان به هنر هفتم پذیرایی می‌کنند و به علت محدودیت‌های کرونایی اولین سانس ساعت ۱۱ و آخرین سانس سینما ساعت ۱۸ است.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: برای اطمینان مردم به منظور حفظ سلامتشان مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای همه سینماها در نظر گرفته ‌شده است. استفاده از ماسک و دستکش برای کارمندان سینما و مخاطبان ضروری است.

ملاحسنی با اشاره به فعالیت ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینما سیار در شهرهای تاکستان و آبیک افزود: اقبال عمومی نسبت به سینما محدود بود و با شیوع کرونا نیز کاهش چشمگیری داشت. کرونا بسیاری از سینماداران و اهالی فرهنگ و هنر استان را متضرر کرده است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم حمایت‌هایی برای این قشر از وزارتخانه مطالبه کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

کد خبر 578476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha