کتاب "روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد" تازه‌ترین اثر داستانی منتشر شده از سیدمهدی شجاعی برای مخاطبان کودک و نوجوان است.

روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد

به گزارش همشهری آنلاین،   سیدمهدی شجاعی که سابقا  آثار گوناگونی در حوزه بازشناسی و بازروایی حوادث و شخصیت‌های تاریخ اسلام و پیامبران آسمانی برای مخاطبان کودک تالیف کرده است، در این کتاب روایت قرآن کریم از زندگی و زیست حضرت عیسی (ع) را بازخوانی می کند.

او در این کتاب زندگی و زیست حضرت عیسی (ع) را به صورت مجمل و از زمانه تولد و مبعوث شدن او به پیامبری تا دعوت مردم منطقه اورشلیم به یکتاپرستی و تغییر سبک زندگی و دسیسه چینی یهودیان بر علیه او و در نهایت صدور فرمان قتل با موافقت پادشاه رومی اورشلیم و نیز ماجرای تغییر چهره یهودا و به صلیب کشیده شدن به جای ایشان را روایت کرده است.

شجاعی در این متن چنانچه در بخش پایانی آن به روشنی به آن اشاره شده، روایت قرآن کریم از زندگی و زیست این پیامبر عظیم‌الشان را بازنویسی کرده و روایت‌های کتاب در زمینه فرجام این پیامبر نیز بر اساس متن قرآن کریم تالیف شده است.

کتاب در کنار این موضوع و نیز تاکید بسیار به ساده‌نویسی و مجمل‌گویی که خاص مخاطب کودک و نوجوان به شمار می‌رود از تصویرگری‌های فرهاد جمشیدی نیز بهره می‌برد.

جمشیدی در این کتاب با باور به اینکه تصویرگری داستان‌های مستند تاریخی  بیش از هر چیز نیاز به اشراف و تسلط هنرمند به فرامتن اثر دارد سعی کرده با تکنیکی نو و در قالب فضاهایی جدید به خلق تصاویر بپردازد. بر همین اساس تصاویر این کتاب ترکیبی از تخیل او در ترسیم زیست و زندگی حضرت عیسی (ع) و نیز پایبندی به روایت‌های تاریخی و قرآنی است و در عین حال با بهره‌مندی از هنر خود در خلق تصاویر ظریف و مینیاتوری و در عین حال کل گرا اثری در غایت زیبایی در تلفیق رنگ و خیال‌انگیزی و هنر تصویرسازی خلق کند.

این اثر جدید سید مهدی شجاعی اخیرا از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

کد خبر 578376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha