یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.

دکتر مصطفی بیات

مصطفی بیات / مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای عترت : پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه‌ای که شهدا بدان دست‌یافته‌اند، عالی‌ترین پیام‌ و از جنس پیام انبیای الهی است. شهدا، فرزندان و برگزیدگان نسل خود بوده‌اند. اصلی‌ترین پیام آنها برای نسل امروز، پیمودن طریق الله، طریق عزت، آزادی، سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است و بر ماست که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همت و تلاش کنیم؛ زیرا تأثیر شگرف و فرهنگ پربار ایثار و شهادت در گستره جهان‌بینی ملل دینی، از جلوه ممتازی برخوردار است. این فرهنگ با هویت قدسی خود، توانایی سرشاری را در متأثر ساختن نهادهای اجتماعی و ساختارهای سیاسی به انضمام بافت فرهنگی جامعه دارد و بی‌شک، برترین اصل برای کسب رشد اجتماعی محسوب می‌شود.

اما در خصوص شهدای گمنام باید خاطرنشان ساخت که این شهدای عزیز، مجهول‌الهویه نیستند. هرچند نام و نشان خانوادگی خود را در میدان‌های نبرد از دست داده‌اند، اما بزرگ‌ترین شناسه و مشخصه دینی و ملی را به جای آن کسب کرده‌اند و از این رو، برای تمامی آحاد جامعه و نسل‌های آینده، کاملاً شناخته شده‌اند. به گفته مقام معظم رهبری عزیز، تکریم شهیدان، تکریم ایثار و اخلاص است، تکریم دل‌های نورانی و جان‌های لبریز از صفا و نورانیت است. رحمت خداوند بزرگ بر شهیدان والامقام و ارجمند باد؛ این قهرمانان ملت ایران و امت اسلامی.
صفحه ۱۱ را بخوانید

کد خبر 578364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha