شمار بازدیدکنندگان موزه «لوور» در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن به یکی از بدترین آمارهای سالانه بازدید در تاریخ این موزه تبدیل شد.

Musée du Louvre

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ، آرت‌نیوزپیپر نوشت، با محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا شمار بازدیدکنندگان از موزه «لوور» در سال ۲۰۲۰ ، ۷۲درصد کاهش داشته است.

در سال ۲۰۲۰ شمار بازدیدکنندگان از موزه «لوور» که به دلیل اجرای قرنطینه در فرانسه به مدت شش ماه تعطیل بوده  ۲.۷ میلیون نفر بوده است؛ این درحالی است که شمار بازدیدکنندگان از این موزه در سال ۲۰۱۹، ۹.۶ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۸، ۱۰.۲ میلیون نفر گزارش شده بود.

حضور بازدیدکنندگان خارجی به ویژه بازدیدکنندگانی از ایالات متحده، چین، ژاپن و برزیل که در شرایط عادی سه‌چهارم آمار کل بازدیدکنندگان این موزه را تشکیل می‌دهد، در سال ۲۰۲۰ بخصوص در فصل تابستان با کاهش شدید مواجه شد.

پس از به پایان رسیدن مرحله نخست قرنطینه فرانسه، موزه «لوور» فرصت بازگشایی در تابستان را پیدا کرد. در مجموع موزه «لوور» حدود نیمی از سال ۲۰۲۰ را تعطیل و درهای این موزه فقط ۱۶۱ روز به روی علاقه‌مندان باز بوده است.

کد خبر 578328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha