۵ کشور که اتباع آن‌ها در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند، در بیانیه‌ای خواهان شفافیت ایران درباره جزئیات این حادثه شدند.

سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کشورهای افغانستان، کانادا، اوکراین، بریتانیا و سوئد با ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، از ایران خواسته‌اند تا برای خانواده‌های قربانیان و دولت‌های درگیر این حادثه شفافیت، پاسخگویی و عدالت را پیشه کند.

در این اعلامیه آمده است که: ما از ایران کماکان می‌خواهیم تا گزارش کامل و همه‌جانبه را پیرامون حوادث و اتفاقاتی که  منجر به این فاجعه شده ارائه کند و اقدامات مشخص جهت اطمینان از این‌ که چنین رویدادی هرگز دوباره اتفاق نخواهد افتاد، ارائه کند.

روز ۱۸ دی سال گذشته (سال ۹۸) هواپیمای اوکراینی تهران - کیِف با اصابت اشتباه دو موشک سپاه پاسداران ایران سقوط کرد و تمام مسافران و سرنشینان این پرواز شامل ۱۷۶ که بیشتر آنها شهروندان دوتابعیتی ایرانی کانادایی بودند، کشته شدند.

حالا دادستان نظامی تهران اعلام کرده که مجموع یافته‌ها نشان می‌دهد در بروز سانحه هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران، زنجیره‌ای از خطاهای انسانی نقش داشته و این پرونده به زودی به دادگاه نظامی ارسال خواهد شد و متهمان آن به زودی معرفی می‌شوند.

کد خبر 578247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha