مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

۵۰ هزار زیستگاه روستایی در قالب کومه و کپر در استان فارس شناسایی شده و با همکاری دولت و نیکوکاران و اعطای تسهیلات بازسازی می‌شوند.

خانه هاي روستايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: حدود ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس شناسایی شده که تاکنون کار مقاوم‌سازی حدود ۲۴۵ هزار واحد از آن ها در قالب طرح‌های مقاوم‌سازی یا بازسازی مسکن روستایی به پایان رسیده است.  

عطاالله زمانی افزود: از بین ۱۳۱ واحد مسکن روستایی باقی‌مانده حدود ۵۰ هزار زیستگاه در حد کومه و کپر است و به دلیل مصالح خشت و گلی و ناپایدار در وضعیت بحرانی قرار دارند و نیازمند حمایت ویژه برای بهسازی هستند.  

وی با بیان اینکه هر سال برای ساخت مسکن محرومان بین هشت تا ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود، عنوان کرد: وام ۱۵ میلیون تومان به کسانی پرداخت می‌شود که با ارزیابی انجام شده  توان مالی برای تکمیل واحد مسکونی خود ندارند.  

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه امسال با تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن منعقد شده است سقف وام بلاعوض مسکن محرومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اضافه کرد: سهمیه‌ای که برای فارس در نظر گرفته شده ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان است که تاکنون ۱۵۰۰ واحد آن به مرحله سقف‌زنی رسیده است.  

وی به مشارکت شهروندان در مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به ویژه در لارستان و جنوب فارس با استقبال مواجه شد و از مجموع ۳۵۰۰ واحد مسکونی تصویب شده متقاضیان برای ۳۵۰۰ واحد تاکنون وجوه و آورده را پرداخت کرده‌اند و زمین مناسب به این طرح اختصاص یافته است.

کد خبر 578191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha