رجینا کینگ، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل زن برای «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» در ۲۰۱۹، در اولین تجربه کارگردانی یک درام درجه یک را ساخته است. «یک شب در میامی» One Night in Miami اولین‌بار در جشنواره ونیز ۲۰۲۰ به نمایش درآمد.

Regina King

 همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: رجینا کینگ ۳۵ سال از زندگی حرفه ای‌اش گذشته است. اما همچنان احساس کم کاری می کند. در پنج سال گذشته او برنده یک جایزه اسکار، چهار جایزه امی و چندین جایزه دیگر برای بازی در آثار شاخص شده اما به نظر می‌رسد دیگر رفتن روی فرش قرمز جشنواره‌ها به عنوان یک بازیگر برای او جذابیت ندارد و حالا او چشم به سمت وسویی جدید دارد: کارگردانی سینما.

 یک شب در میامی، به عنوان اولین فیلم ساخته شده توسط یک زن آمریکایی آفریقایی تبار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. نتیجه اما بسیار تحسین آمیز بود. و فیلم او درجا اثری ششدانگ متعلق به تاریخ اجتماعی آمریکا با قصه ای جذاب و روان نامید شد. البته باید تاکید کنم رجینا کینگ در یک شب در میامی محتاطانه رفتار کرده و قصه‌اش مستقیما وارد قواعد ژانر سیاسی نشده اما درام اجتماعی او گریزهای آشکاری به سینمای سیاسی می‌زند.  

آلدیس هاج در نقش جیم براون و رجینا کینگ در حال کارگردانی  یک شب در میامی. 

او در اولین تجربه سینمایی اش به سراغ جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا در دهه ۶۰ رفته است. داستان او در بحبوحه همین اعتراض ها شکل می گیرد. رجینا کینگ یک ملاقات تخیلی بین مالکوم ایکس، محمد علی، جیم براون و سام کوک در یک اتاق هتل میامی در فوریه ۱۹۶۴ را تصویر کرده است.

ملاقاتی خیالی که بخاطر پیروزی و جشن قهرمانی غافلگیرکننده علی علیه سانی لیستونسرو شکل گرفته است.  اولین فیلم  رجینا کینگ با فیلمنامه کمپ پاورز بر اساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده است. در این فیلم کینگزلی بن آدیر، الی گوری، آلدیس هاج و لسلی اودوم جونیور در نقش های اصلی بازی میکنند، در این میان خواکینا کالوکانگو، نیکولت رابینسون، بی بریجز و لنس ردیک عهده دار نقش های فرعی هستند.

خود رجینا معتقد است که زندگی سیاهان تا دهه ۶۰ یک نوع زندگی مصنوعی خارج از توازن بود. در حالی که سیاهان آمریکا به هوای عاطفی نیاز دارند. حال هر عصر و موقعیتی که می خواهد باشد. او در افتتاحیه فیلمش خیلی واضح به تماشاگران گفت: "آنچه من در یک شب در میامی قصد داشتم نشان دهم، رونمایی چند باره و چند باره از این واقعیت است که این هوای عاطفی برای سیاهان همیشگی نیست.  چیزهای خاصی وجود دارد که برای احترام گذاشتن به یک مرد سیاه پوست بسیار رایج است. اما و آیا این روند را هر سیاهپوستی می تواند در آمریکا تجربه کند؟ "

نمایی از فیلم یک شب در میامی ساخته رجینا کینگ

یک شب در میامی اولین باردر جشنواره فیلم ونیز در ۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰به نمایش درآمد. از ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۰، قبل از اینکه به صورت دیجیتالی در پرایم ویدیو در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شود، نظرات بسیاری از منتقدان از کارگردانی کینگ مثبت بود. باید منتظر بود تا هفته دیگر پس از اکران دیجیتالی نظرات مخاطبان را نیز در نظر بگیریم. به احتمال قریب به یقین یک شب در میامی اولین سورپرایز سال جدید برای سینمااست.  به نظر می‌رسد هرچیزی که کینگ لمس می کند در حال تبدیل شدن به طلا است.

برای مطالعه بیشتر مقاله گاردین را ببینید.

کد خبر 578173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha