دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلوئی ژائو جایزه بهترین فیلم را از نگاه مخاطبان چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از آن خود کرد.

جشنواره تورنتو

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ددلاین نوشت: این فیلم که چندی پیش توانست جایزه شیر طلایی بهترین فیلم هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز را به خود اختصاص دهد، در جشنواره تورنتو نیز درخشید و با کسب جایزه اصلی  بهترین فیلم مخاطبان این رویداد سینمایی، نام خود را به عنوان یکی از شانس های اصلی فصل جوایز سینمایی و جوایز اسکار مطرح کرد.

«یک شب در میامی» ساخته «رجینا کینگ» دیگر فیلم برگزیده ونیز و «لوبیا» به کارگردانی «تریسی دیر» هم به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره تورنتو قرار گرفتند.  در فیلم «ناکجاآباد»، «فرانسیس مک دورمند» بازیگر برنده اسکار در نقش زنی از بک شهر در ایالت نوادای آمریکا بازی می‌کند که زندگی جدیدی را در جاده تجربه می کند. این فیلم بر اساس کتاب غیرداستانی «ناکجاآباد: زنده ماندن در آمریکای قرن بیست و یکم» نوشته «جسیکا برودر» ساخته شده است.  

در سایر بخش ها جایزه بهترین فیلم مخاطبان در بخش مستند به «بومیان ناراحت» ساخته «میشل لاتیمر» رسید و جایزه بخش جنبی میدنایت مدنس هم به فیلم «ابر در سایه» به کارگردانی «ردزان لیانگ» اختصاص یافت.  

چهل و پنجمین جشنواره فیلم تورنتو امسال از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۲۰ تا ۳۰ شهریور) و نمایش آنلاین بیشتر آثار و با برگزاری مجازی نشست های خبری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

کد خبر 551136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha