نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مقامات وزارت دفاع خواسته است تا مانع ایجاد درگیری نظامی بوسیله ترامپ «نامتعادل» یا استفاده از کدهای در اختیار او برای به کار گیری سلاح‌های هسته‌ای شوند.

Pelosi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت این اقدام بی‌سابقه را دفتر نانسی پلوسی روز جمعه در نامه‌ای خطاب به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان با عنوان «بازداشتن رئیس‌جمهور نامتعادل از استفاده از کدهای هسته‌ای» اعلام شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشت: «من امروز صبح با ژنرال مایک مایلی، رئیس ستاد مشترک درباره احتیاط‌های لازم برای پیشگیری از رئیس‌جمهور نامتعادل از آغاز درگیری های نظامی یا دست‌یابی به کدهای مخصوص پرتاب سلاح‌های هسته‌ای و صادر کردن حمله هسته‌ای مذاکره کردم. وضعیت این رئیس‌جمهور از مهار در رفته نمی‌تواند بیشتر از خطرناک باشد و ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم از مردم آمریکا در برابر حمله دیوانه‌وار او به کشورمان و دموکراسی‌مان جلوگیری کنیم.»

این نامه دقایفی پیش از آن منتشر شد که نانسی پلوسی در یک کنفرانس تلفنی با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان برای بحث درباره گزینه‌های استیضاح ترامپ پس از شورش خشونت‌آمیز و مرگبار وفاداران به ترامپ در واشنگتن در روز چهارشنبه صورت می‌گیرد.

در جریان هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز چهارشنبه تا به حال پنح نفر از جمله یکی از ماموران پلیس کشته شده‌اند.

کد خبر 578172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha