شورای علمای اندونزی روز جمعه در آستانه شروع برنامه واکسیناسیون همگانی در این کشور واکسن کرونای شرکت چینی سینواک بیوتک را حلال اعلام کرد.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اندونزی که بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، ۳ میلیون دوز واکسن کرونای شرکت سینوواک به نام کروناواک را در اختیار دارد و می‌خواهد از آن برای برنامه واکسیناسیون همگانی‌اش که از چهارشنبه آینده شروع می‌شود، استفاده کند. قرار است در شروع این برنامه جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی نخستین واکسن را دریافت کند.

آسوران نیام شعله از کمیسیون فتاوی شورای علمای اندونزی در یک کنفرانس خبری گفت که واکسن کروناواک ساخت سینوواک «پاک و حلال» است، هر چند که تایید مصرف این واکسن در اختیار سازمان غذا و داروی اندونزی قرار دارد.

نیام گفت: «گفت این اعلام می‌تواند باعث راحتی خیال مردم به خصوص مسلمانان شود.»

اندونزی بدترین شیوع کرونا را در آسیای جنوب شرقی داشته است و مقامات برای کمک به تخفیف بحران‌های بهداشتی و  اقتصادی که این کشور را دربرگرفته است، تکیه می‌کنند.

سازمان غذا و داروی اندونزی گفته است که امیدوار است تایید مصرف اضطراری کروناواک که به نتیجه کارآزمایی‌های بالینی این واکسن در این کشور بستگی دارد، پیش از چهارشنبه انجام گیرد.

پژوهشگران روز پنجشنبه اعلام کردند کروناواک در کارآزمایی مرحله نهایی که در برزیل انجام شد، اثربخشی ۷۸ درصدی داشته و عارضه جانبی شدیدی ایجاد نکرده است.

کد خبر 578170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha