امروز در شهر شیراز پس از هفته‌ها تعطیلی نماز جمعه برپا شد. مدت‌هاست با شیوع کرونا در ایران و قرمز و نارنجی شدن وضعیت شهرها، اقامه نماز جمعه لغو شده است اما با اعلام کتبی ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، تمام شهرهای فارس در وضعیت زرد قرار دارند.

نمازجمعه شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به هماهنگی بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین هماهنگی با وزارت کشور، نماز جمعه این هفته در ۷۶ شهر استان از جمله شهر شیراز با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شد.

  • قیام ۱۹ دی نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بود

امام‌جمعه شیراز، قیام ۱۹ دی مردم قم را نقطه عطف و سرآغازی برای پیروزی انقلاب و نهضت اسلامی دانست که ملت ایران بعد از چهاردهه با همه دشواری‌ها پای آن ایستاده‌اند و راه را تا تکمیل آن ادامه خواهند داد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ دی شیراز، با گرامیداشت یاد قیام مردم قم، آن را به نوعی نقطه آغاز انقلاب برشمرد و تاکید کرد که امروز و بعد از ۴۳ سال، علیرغم تمام دشواریها و سختی‌ها و مشکلات، مردم ایران، پای نظام و انقلابشان استوار ایستاده‌اند و این نهضت را ادامه داده‌اند.

او با اشاره به نقش مردم فارس در نهضت اسلامی و با بیان اینکه شهرهای شیراز، کازرون و جهرم، همگام با دیگر نقاط ایران در آن روزها حکومت نظامی را تجربه کرد، بر لزوم تداوم راه تا نهایی شدن نهضت اسلامی تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه سردار شهید سلیمانی و دانشمند شهید فخری‌زاده و پاسداشت یاد آیت‌الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد که شهدا کار خود را در این نهضت انجام داده‌اند و ادامه کار، وظیفه ما است باید آن را به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دفاع از حقوق ملت ایران در صحنه بین‌المللی باید مورد تاکید همه باشد، یادآور شد که مستکبران طی دو سه قرن گذشته به کشورهای اسلامی ظلم کرده و حق آنان را خورده‌اند اما امروز جمهوری اسلامی ایران جلوی آنان ایستاده و تا زمانیکه آنها را سرجای خود ننشاند، به راه خود ادامه می‌دهد تا خون شهدا هدر نرود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه آمریکا و اروپا بر سرعهدشان در برجام نماندند، حرکت مجلس را در واکنش به بدعهدی طرفهای برجام ارزشمند توصیف و عنی سازی ۲۰ درصدی را اقدامی مناسب ارزیابی کرد و گفت: طرف‌های قرارداد ما در برجام به قول خود وفا نکردند و ما نیز خود را ملزم به ادامه آن نمیدانیم.

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه همه باید به همان میزان که نسبت به مسائل ملی و بین‌المللی حساسیت داریم، نسبت به مسائل شهر و استان هم حساس باشیم، تاکید کرد که حق مردم را نمی‌توان ایثار کرد و مدیران در رده‌های مختلف باید در هر شرایطی پای کار باشند.

آیت‌الله دژکام، فارس و شیراز را پیشرو در اقتصاد و فرهنگ دانست و با بیان اینکه نباید مسائل این استان بر زمین بماند، خواستار توجه ویژه مسئولان به حرم‌ سوم اهل بیت(ع) به عنوان نگین درخشان فارس شد.

کد خبر 578144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha